נגיף הקורונה: היטלי צפיפות על מכולות קירור בנמלי סין

הפגיעה בפעילות הימית וההובלה היבשתית של נמלי סין הביאה לתפוסה מלאה של הפלאגים עבור מכולות הקירור, עובדה המובילה את חברות הספנות לפרוק את המכולות בנמלים אחרים. היטל צפיפות של 1,000 דולר פר מכולת קירור


14:13 ,23.02.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הספנות היפנית ONE הודיעה כי היא מצטרפת למספר חברות ספנות נוספות בהחלטתה להטיל היטלי צפיפות על מכולות קירור המיועדות להגיע לנמלי סין. בנוסף, על פי דיווחים שונים מספר חברות ספנות מתכוונות להכריז על ״כוח עליון״ ולהשאיר את מכולות הקירור שהן מובילות לסין בנמלים אלטרנטיביים.

 

בעוד התפשטות נגיף הקורונה אינו מראה סימני בלימה בסין וממשיך לפגוע בפעילות הימית וההובלה היבשתית של נמלי שנחאי, נינגבו ושיאנגנג, היצע הפלאגים עבור מכולות קירור בנמלים הוא נמוך במיוחד – עובדה המחייבת את חברות הספנות לפרוק את המכולות מבוקרות הטמפרטורה בנמלים אחרים.

 

חברת ONE, כאמור, הודיעה ללקוחותיה כי היא תטיל היטל של 1,000 דולר פר מכולת קירור באופן מיידי, וזאת ״על מנת לכסות הוצאות נוספות הקשורות לסידורים הבלתי צפויים של משלוח וההוצאות הקשורות של עמלות ניטור ופלאגים״. החברה אף ציינה כי ייתכן והיא תיאלץ לשנות את לוחות הזמנים המקוריים דבר שעלול לגרום להורדת מכולות הקירור בנמלים אלטרנטיביים מבלי הודעה מראש״.

 

החברה הוסיפה כי היא מעודדת את לקוחותיה לשקול יעדים אחרים ״בייחוד עבור מטען הרגיש בזמנים כגון סחורה טרייה ומקוררת״.

 

על פי הפרסומים גם חברת צים כמו חברות נוספות הכריזו על היטלי מיידיים בגובה של 1,000 דולר בעוד חברת CMA CGM תיגבה מהלקוחות 1,250 דולר פר מכולת קירור.

 

חברת MSC ציינה עוד כי היא שוקלת להפעיל את סעיף 19 בשטר המטען אשר מעניק לה את האפשרות להשאיר את המטען ״בכל מקום או נמל בו המטען יהיה בטוח״ ולקבל דמי הובלה מלאים מבלי הוצאות נוספות.

 

עוד נמסר מחברת MSC כי בכוונתה להפעיל מחדש את משרדיה בסין החל מיום שני, 2 במרץ.

 

נציין כי מועצת הייצוא האמריקאית של העוף והביצים הודיעה בשבוע שעבר כי בנמלי סין אין יותר מקום למכולות קירור וכי אניות המובילות מכולות קירור ובהם מטענים של עוף מארה״ב לסין מוסטות ממסלולן לכיוון נמלי הונג קונג, דרום קוריאה, טייוואן ווייטנאם.