קבוצת גרימלדי קלטה אניית גלנוע רביעית מותאמת לאמוניה

האנייה הרביעית בצי ״ערוך לאמוניה״ של הקבוצה מצוידת במערכות סוללות, פאנלים סולאריים והגה חדשני, מציגה חיסכון של עד 50% בצריכת דלק ותפתח את הפלגת הבכורה בקו מזרח אסיה–המפרץ הפרסי


11:29 ,28.09.2025 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת גרימלדי הכריזה על קליטת האונייה גרנדה סבציה לשורותיה, הרביעית בצי האניות ״ערוכות לאמוניה״ והחדשה ביותר בצי הירוק המתפתח של החברה. מדובר באניית Pure Car & Truck Carrier (PCTC) בעלת קיבולת של 9,000 כלי רכב (CEU), השנייה מתוך סדרה של עשר אניות דור חדש הנבנות במספנות China Merchants Heavy Industries Jiangsu.

האנייה, שאורכה 220 מטרים ותפוסתה ברוטו 91,611 טון, תוכננה לשנע כלי רכב חשמליים לצד רכבים המונעים במנועי בעירה פנימית, באמצעות 14 סיפונים ייעודיים. היא מצוידת במערך טכנולוגיות ירוקות מתקדמות, ובכללן היערכות עתידית להסבה לדלק אמוניה – חלופה נטולת פחמן המוגדרת כאחת האפשרויות המרכזיות לדלק ימי נקי.

עמנואל גרימלדי, מנכ״ל הקבוצה, הדגיש: ״עם קליטת גרנדה סבציה אנו מחזקים עוד יותר את מעמדנו כמובילים בהובלה ימית בת-קיימא. ההשקעה הזו משקפת את מחויבותנו לתמוך בתעשיית הרכב העולמית באמצעות אניות מתקדמות, יעילות ובעלות טביעת רגל סביבתית מופחתת״.

במהלך עגינות בנמלים מסוגלת גרנדה סבציה להגיע לאפס פליטות הודות למערכת סוללות ליתיום בקיבולת של 5 מגה-ואט-שעה (MWh) ויכולת Cold Ironing המאפשרת להישען על אספקת חשמל חיצונית מהרשת המקומית. האנייה מצוידת גם ב-2,500 מ"ר של פאנלים סולאריים, בציפויי גוף סיליקון מתקדמים ובמערכות חכמות לאוורור ובקרת אקלים.

חידוש נוסף הוא התקנת Gate Rudder – לראשונה על אניות מסוג PCTC – הכולל שני להבים בצורת כנף הממוקמים בצדי המדחף. טכנולוגיה זו משפרת את יעילות ההנעה ואת כושר התמרון, ותורמת לחיסכון של עד 50% בצריכת הדלק בהשוואה לאניות רכב מהדור הקודם.

גרנדה סבציה מצטרפת לגרנדה אוקלנד, שנמסרה בתחילת החודש, שגם היא נבנתה בתקן Ammonia Ready. שתיהן מהוות חלק מתוכנית השקעות רחבת היקף של הקבוצה, במסגרתה עתידות להימסר עוד 14 אניות ירוקות מדגם זה בין השנים 2025 ל-2027.

בימים הקרובים תצא גרנדה סבציה להפלגת הבכורה שלה בקו מזרח אסיה–המפרץ הפרסי, ותוביל 3,100 כלי רכב לצד 5,800 מטרים ליניאריים של מטען מתגלגל מנמלי סין לשווקי המפרץ.