קבוצת גרימלדי הודיעה כי השבוע היא קיבלה לרשותה את אניית הגלנוע Great Cotonou במספנות בדרום קוריאה. עם קבלת האנייה הושלמה כעת מחלקת האניות מסדרת G5 של שש אניות גלנוע רב תכליתיות חדישות. מהחברה נמסר כי האנייה תפעל בנתיב הים העמוק החדש של הקבוצה האיטלקית מנאפולי.
מקבצות גרימלדי נמסר כי בינואר 2025, ה-Great Cotonou תחנוך מסלול חדש לגמרי של הקבוצה שיחבר את סין ללאגוס (ניגריה). האנייה תפעל לצד ספינה אחות, שתספק שירות בתדירות חודשית.
מגרימלדי נמסר כי ״קישור ימי חדש זה יאפשר משלוח של סוגים שונים של מטענים מתגלגלים (כגון מכוניות, טנדרים, משאיות, מכונות בנייה וחקלאות) ושל מכולות מסין עם שינוע במסוף PTML בבעלות גרימלדי בלאגוס לצורך מסירה לנמלים מרכזיים במערב אפריקה ובברזיל״.
ג׳אן לוקה גרימלדי, נשיא Grimaldi Group S.p.A, אמר עם קבלת האנייה כי: ״היום אנו מציגים שני חידושים עיקריים: הקוטונו הגדול, הפנינה הטכנולוגית השישית והאחרונה של מחלקת ה-G5, והשירות הסדיר החדש שיאפשר הובלת מטענים מתגלגלים ומכולות בין סין, מערב אפריקה וברזיל״.
לאנייה החדשה אורך של 250 מטר, רוחב של 38 מטר ומשקל עצמי של 45,684 טון. העיצוב של ה-Great Cotonou ואחיותיה הוא תוצאה של מחקר מדוקדק של צורכי הקבוצה ולקוחותיה: הודות לדגם חדשני ומותאם אישית לחלוטין בתצורה פנימית, ספינות אלו מסוגלות להעביר 4,700 מטרים ליניאריים של מטענים מתגלגלים, מספר המקביל להובלת 2,500 מכוניות ו-2,000 TEU. בהשוואה למחלקה הקודמת של G4, יש להם אותה קיבולת למטענים מתגלגלים בעוד קיבולת המכולה שלהם כפולה.
בנוסף ליכולת הטעינה, ה-Great Cotonou בולטת בשלל הפתרונות הטכנולוגיים המתקדמים שלה שמטרתם להגביר את היעילות האנרגטית ולהפחית את ההשפעה הסביבתית. התוצאה היא הפחתה משמעותית של פליטת CO2 לטונה מועברת של עד 43% פחות בהשוואה לאניות גלנוע אחרות של החברה.