קבוצת מארסק לאנשי שוק ההון: מהדקים את החגורה

הקבוצה שוקלת למכור את נכסים או לצמצם חלוקת דיבידנדים לבעלי המניות על מנת שתוכל לשמור על דירוג האשראי שלה. תצמצם הוצאות ההון מ-6 מיליארד דולר השנה ל-4 מיליארד בשנת 2018


13:28 ,14.12.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצתA.P Moller Maersk  שוקלת למכור נכסים או לצמצם חלוקת דיבידנדים לבעלי המניות על מנת שתוכל לשמור על דירוג האשראי שלה. כך ציינה החברה אתמול ביום מיוחד בו הציגה את תכניות החברה לאנשי שוק ההון במסגרת יום Capital Markets Day(יום שוק ההון). 

 

הדירוג של חברת מארסק, אשר עומד כיום על דירוג Baa1, נמצא תחת סקירה של חברת דירוג האשראי Moody, וזאת לאחר הודעתה של מארסק בספטמבר כי בכוונתה לפצל את פעילותה לשתי חטיבות  - חטיבת פעילות ימית ולוגיסטית וחטיבת פעילות אנרגיה.

 

בחודש שעבר חברת Standard & Poor הורידה את דירוג האשראי של החברה מ-BBB+ ל-BBB ועם תחזית שלילית.

 

מנכ"ל החברה, מר סורן סקו, אמר אתמול בקופנהגן ביום שהחברה הקדישה לשוק ההון כי "אנחנו רוצים לשלוח מסר ברור מאוד כי אנחנו נשארים חברה שווה להשקיע בה".

 

המנכ"ל הוסיף כי החברה מתכנת להפחית את הוצאות ההון לרכישה, שדרוג או שימור נכסים  במחלקת התחבורה והלוגיסטיקה מ-6 מיליארד דולר השנה ל-5.5 מיליארד דולר בשנת הבאה ול-4 מיליארד בשנת 2018. לצד השקעה מינימלית בעסקי אנרגיה חדשים.

 

נציין כי חטיבת האנרגיה של מארסק אחראית ליותר משליש מהרווח התפעולי של החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה.

 

"אם המצב יצריך זאת", הוסיף סקו, "אנחנו גם נבדוק אופציה של מכירת נכסים וכן דרכים נוספות על מנת להגדיל את זרם המזומנים שלנו". סקו ציין כי בנוסף, חברי ההנהלה יבדקו את מדיניות הדיבידנדים של החברה והזכיר כי בשנת 2009 הופחת הדיבידנד השנתי לבעלי המניות.