וול סטריט ג'ורנל: מארסק ליין מתעניינת ברכישת המבורג סוד

לדברי העיתון מארסק ליין מבקשת לחזק את נוכחותה באמריקה הלטינית בעקבות הרכישה והכרעה בנושא תתקבל כבר השבוע. המבורג סוד היא חלק מקונגלומרט Oetker Group


12:46 ,29.11.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

החטיבה הימית של חברת הענק מדנמרק A.P Moeller – Maersk מתעניינת ברכישת חברת הספנות הגרמנית המבורג סוד. כך פרסם אתמול ה"וול סטריט ג'ורנל". לדברי העיתון, אנשים המעורבים בנושא טוענים כי מארסק ליין מבקשת לחזק את נוכחותה באמריקה הלטינית בעקבות הרכישה.

 

לדברי העיתון, מארסק ליין מעוניינת ברכישת חברת הספנות הגרמנית כולה ולא רק בחלק כלשהו מפעילותה. נזכיר כי לחברת הספנות הגרמנית היו הכנסות של 6.7 מיליארד דולר בשנת 2015.  

 

חברת המבורג סוד, אשר נחשבת לחברת הספנות השביעית בגודלה בעולם מבחינת נפח הובלה, היא חלק מקונגלומרט גרמני בשם Oetker Group אשר נתון בשליטה משפחתית המעורבת בעסקי הספנות, בנקאות, מזון ומשקאות.

 

נזכיר כי הוול סטריט גו'רנל דיווח כבר בשבוע שעבר כי משפחת Oetker דנה במכירת חברת המבורג סוד כבר במהלך 2016, וכי ככל הנראה הכרעה בהחלטה תתקבל כבר השבוע.

 

נזכיר עוד כי חברת מארסק, אשר נחשבת לחברת הספנות הגדולה בעולם ומובילה כ-15% מנפח התובלה הימית, הודיעה בפומבי כי היא מחפשת רכישות בתחום על מנת להגדיל את נתח השוק שלה בתקופה זו אשר נחשבת לאחת המאתגרות עבור תעשיית הספנות, כאשר תעריפי ההובלה נמצאים הרבה מתחת לתעריפי ההובלה של השנתיים האחרונות.

 

מצבה העגום של תעשיית הספנות הביא לגל של רכישות ומיזוגים בתחום כאשר רבות מבין 20 חברות הספנות הגדולות בתחום מאחדות כוחות בבריתות או מתמזגות על מנת לצלוח את המשבר.

 

מנכ"ל חברת הייעוץ סי-אינטלג'נס מקופנהגן ציין כי "הנוכחות החזקה של המבורג סוד בנתיבי הסחר בין צפון לדרום הופכים אותה אטרקטיבית ביותר עבור מארסק. חברת מארסק צופה גידול במטען מקורר כמו מוצרי בשר מברזיל וארגנטינה, ובננות מאקוודור, ושיתוף פעולה עם חברת המבורג סוד ייתן לה אחיזה טובה יותר בחלק זה של העולם".

 

חברת המבורג סוד העסיקה כ-6,000 עובדים בסוף שנת 2015 והיא מפעילה 130 אניות מכולה כאשר חלק מהן בבעלותה וחלק חכורות. על פי נתוני חברת אלפאליינר, חברת הספנות הגרמנית משנעת כ-3% מסך התובלה הימית בעולם וביכולתה לשנע 600 אלף מכולות. שווי הצי שלה מוערך ב-1.4 מיליארד דולר.

 

נציין כי המבורג סוד כבר היתה מעורבת בעבר בשיחות מיזוג עם חברת האפאג לויד, שאף היא חברת ספנות גרמנית, אך השיחות עלו על שרטון בשל מחלוקות על מחיר וכן על מי ישלוט בחברה הממוזגת.