קבוצת מארסק: נגייס לקוחות חדשים בתחום הלוגיסטיקה היבשתית

תרחיב את שירותי הנמל וההובלה שהיא מציעה באמצעות חברת APM Terminals ובכך תעניק ללקוחותיה את ההזדמנות להתנהל מול חברה אחת בלבד כאשר היא שולחת סחורות מהמפעל ועד לחנות


14:43 ,14.03.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת מארסק מהמרת על פנייה ללקוחות חדשים באמצעות שירותי one stop shop שתציע דרך חטיבת APM Terminals לשינוע מטענים מהמפעל ועד למדפי הקמעונאים.

 

המהלך מגיע בעקבות החלטתה האסטרטגית של מארסק להתמקד בעסקי התחבורה והלוגיסטיקה ולמכור את עסקי האנרגיה שלה.

 

בחודש שעבר הודיעה מארסק כי בכוונתה להרחיב את שירותי הנמל וההובלה שהיא מציעה ללקוחותיה באמצעות חברת APM Terminals ובכך תעניק ללקוחותיה את ההזדמנות להתנהל מול חברה אחת בלבד כאשר היא שולחת סחורות מהמפעל לחנות.

 

החברה ציינה כי היא שואפת להפוך לאינטגרטור הלוגיסטי העולמי בתחום הובלת מכולות, והיא מחפשת אחר מודלים דומים מתעשיית בלדרות האקספרס בהם הלקוחות מתמודדים עם חברה אחת בלבד כגון UPS או FedEx ליישום בתחום ההובלה הימית.

 

במסגרת הרחבת הפעילות של APMT אשר מפעילה 74 מתקני נמל ברחבי העולם ומטפלת בכ-40 מיליון מכולות מדי שנה, תרחיב החברה את השירותים היבשתיים שהיא מציעה על מנת לספק שירותים לחברות כמו מפעילי רכבות ומשאיות הובלה.

 

״אם אנחנו הולכים לייעל את כל שרשרת האספקה ​​מקצה לקצה, אז כמובן שאנחנו צריכים לייעל את אחת הנקודות שעלולה להיות צוואר בקבוק וזהו הנמל״, אמר הנריק לונדגארד פדרסן, הסמנכ״ל המסחרי של APMT.

 

לדברי פדרסן, הלקוחות מבקשים יותר ויותר שירותים נוספים במסופי הנמל, שהם ״מרכז העצבים״ היעיל להובלת מטענים ברחבי העולם. הוא ציין כי הלקוחות מחפשים להתמודד עם ״פחות שותפים עסקיים כדי לקבל פחות או יותר את אותם סוגי שירותים״.

 

השירותים החדשים שתציע חברת APMT כוללים התייעלות של תהליך שקילה, ריקון והמכלה של המכולות ושיפור מערכות הזמנת המשאיות למשלוח ואיסוף.

 

״בחלקים מסוימים של העולם, נהגי משאיות יכולים לחכות שעות מחוץ למסופים שלנו״, אמר פדרסן. ״התכנון הכרוך בצמצום זמן ההמתנה של המשאית הופך להיות חשוב מאוד״, הוא אמר.

 

כחלק מתכניות שיפור השירות, חברת APMT הקימה מתקנים פנימיים בתוך מפעלי  הלקוחות בפרו וצ׳ילה, כך שהיא תוכל לקחת אחריות על מטען לפני שזה אפילו עוזב את שטחי המפעל. ״אנחנו הולכים כל הדרך אל המקום שבו מגדלים את הענבים, ואז אנחנו עוזרים להם להכניס אותם למיכל הנכון ומובילים אותו אל הנמל הנכון והיישר אל שולחן האוכל שלך״, אמר פדרסן.

 

נזכיר כי חטיבת APM Terminals היא החטיבה השנייה בגודלה בקבוצת מארסק, והיא אחראית לכ-13% מהכנסות הקבוצה בשנה שעברה.