פטור ממס קנייה לשסתומים לניפוח צמיגים, המעגל נסגר

רשות המסים פרסמה תיקון לצו תעריף המכס, כשהחילה את הפטור על כל סוגי השסתומים, לאחר מאבק משפטי שהחל ב-2005.


11:24 ,05.01.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחרונה פרסמה רשות המסים תיקון לצו תעריף המכס, הפוטר ממס קניית שסתומים (ונטילים) לניפוח צמיגי רכב. 

 

לאחר התיקון, נוסף פרט מכס חדש, הפוטר ממס קנייה שסתומי גומי ושסתומי מתכת, ואשר עוסק ב: "שסתומים (ונטיל) למילוי אויר בצמיגים פניאומאטיים ללא פנימית (tubeless)" (84.81-3040).

 

תיקון זה מהווה סגירת מעגל בתום מאבק עיקש של שני יבואני חלקי חילוף לרכב, החברות טכנוטייר בע"מ ומאיירס שיווק בע"מ, שהגישו בשנים 2005 ו-2007, באמצעות עו"ד גיל נדל ועומר וגנר (כותבי מאמר זה), תביעה משפטית נגד רשות המכס, בטענה כי סיווג השסתומים מביא לפטור ממס קנייה.

 

החברות טענו כי סיווג השסתומים מגופי מגופר וממתכת פטורים ממס קנייה, בעוד ורשות המכס טענה כי סיווגם הנכון מביא למס קנייה של כ-19.2%.

 

בשנת 2012 ניתן פסק דינו של בית משפט השלום בירושלים בנושא. בית המשפט קיבל את טענת החברות לגבי שסתומי גומי ופטר אותם ממס קנייה, ודחה את טענות החברות לגבי שסתומי המתכת, וקבע כי הם חייבים במס קנייה (פרטי המכס הרלוונטיים שעלו לדיון הם 40.16-9940, 40.16-9929 ו- 84.81-8060).

 

רשות המכס לא ערערה על פסק הדין, אלא פרסמה בשנת 2014 תיקון לצו תעריף המכס, אשר הטיל מס קנייה על שסתומי אוויר לרכב, כולל השסתומים מגומי שבית המשפט פטר מתשלום מס קניה עוד בשנת 2012.

 

על פי החוק, העלאת מס קנייה על מוצרים שהיו קודם לכן פטורים ממנו מחייבת לקבל בתוך 60 יום את אישור ועדת הכספים של הכנסת.

 

משרדנו ייצג את יבואנית שסתומים חברת מאיירס שיווק במספר ישיבות שהתקיימו בוועדת הכספים של הכנסת בחודשים נובמבר ודצמבר 2014. בישיבות אלה טען משרדנו בשם היבואנית כי השסתומים הם חלקים בטיחותיים שאין תכלית לחייבם במס קנייה, וכי הדבר עומד בניגוד לפסיקת בית משפט.

 

בעקבות הדיונים בכנסת, תיקנה רשות המכס את הצו ופטרה ממס קנייה את כל סוגי השסתומים, גם מגומי וגם ממתכת, ובכך הביאה לסגירת המעגל שהחל עוד בשנת 2005. 

 

 


 

פטור ממס קנייה לשסתומים לניפוח צמיגים, המעגל נסגר* האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת משפטית. לקבלת ייעוץ משפטי יש לפנות לעורך דין עם מלוא פרטי המקרה הספציפי.

* עו"ד גיל נדל מתמחה בדיני יבוא, יצוא, הובלה ושילוח וסחר בינלאומי, והוא עומד בראש תחום יבוא ויצוא וסחר בינלאומי במחלקת המסים במשרד גולפרב זליגמן ושות'. לפרטים ומידע: [email protected]