בכירי קונצרן הרכב הסיני ג'ילי לביקור בישראל

החברה, יצרנית הרכב הפרטי הגדולה בסין, שמכרה ב-2012 483,000 כלי רכב, מחפשת שיתופי פעולה טכנולוגיים


14:20 ,09.03.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

הבוקר (א') הגיעו לישראל בכירים בקונצרן הרכב הסיני הענק ג'ילי (Geely), המאגד בתוכו את יצרניות הרכב הפרטיות הגדולות בסין. הביקור במטרה לבחון שיתוף פעולה כלכלי ישראלי-סיני בתחום הרכב והתחבורה.

 

ג'ילי היא יצרנית הרכב הפרטית המובילה בסין, עם למעלה מ-18,000 עובדים ורווחים שנתיים הגבוהים מ-23 מיליארד דולר.

 

ביולי 2013 ביקר שר הכלכלה נפתלי בנט בשנגחאי ונפגש עם ז'אנג לינג (Zhang Ling), סגן נשיא קונצרן הרכב הסיני. במסגרת הפגישה הוחלט לקדם ביקור של נציגים מהקונצרן בישראל, בכדי לבחון שיתוף פעולה. על חברי המשלחת שהגיעו לישראל נמנים סגן הנשיא ז'אנג, סגן הנשיא לשיתוף פעולה בינלאומי, סגן הנשיא לענייני רכש בחברה, סגן הנשיא למחקר ולפיתוח וסמנכ"ל מערכות המידע.

 

 הביקור התאפשר לאחר תהליך הכנה מקיף בליווי הנספחות הכלכלית של משרד הכלכלה בשנגחאי. במסגרתו ישתתפו חברי המשלחת בסמינר עסקי במכון היצוא הישראלי וכן יפגשו עם 24 חברות ישראליות שנבחרו לאחר סינון מתוך 120 חברות. את הביקור ילוו הנספח המסחרי של משרד הכלכלה בשנגחאי אלעד גפני ומנהל תחום הרכב במכון היצוא אורי פכטר.

 

 גי'לי ממוקמת בעיר האנגג'ואו במחוז ז'איזינג. מאז כניסתה לשוק בשנת 1997, ג'ילי התפתחה בקצב מסחרר, בעיקר הודות לניהול גמיש וקידום חדשנות. בשנה שעברה הוערכו נכסיה של החברה בלמעלה מ-17 מיליארד דולר והיא כוללת, בין השאר, גם את חברת וולוו, שנרכשה מחברת פורד ב-1.8 מיליארד דולר בשנת 2010. בחודש יולי האחרון נכנסה ג'ילי לרשימת החברות הגדולות בעולם של המגזין הכלכלי "פורצ'ן". בין 18,000 עובדיה גם 2,300 מהנדסים וטכנאים. בשנת 2012 עמדו מכירות החברה על 483,000 כלי רכב והכנסות של 24 מיליארד דולר, גידול של 17% מהשנה הקודמת.

 

הקונסול הכללי של ישראל בשנגחאי ארנון פרלמן: "ביקור של חברה בסדר גודל של ג'ילי בישראל הוא עדות נוספת לעניין שמייצרים השוק הישראלי, הפיתוחים הישראליים והטכנולוגיות הישראלית בכל התחומים בסין. קונצרן דוגמת ג'ילי המגיע לישראל הוא נדבך נוסף בהעמקת השת"פ האסטרטגי מול סין בכלל ושנגחאי בפרט".

 

הנספח המסחרי של משרד הכלכלה בשנגחאי אלעד גפני: "הביקור הינו בעל משמעות אדירה לשוק הרכב הישראלי. משנת 2003, בו הפכה ג'ילי מוכוונת ייצוא, החברה התפתחה בקצב מסחרר. בעקבות הצגת היכולות הטכנולוגיות של ישראל בשנים האחרונות הוטמעה בסין ההבנה שחלק גדול מהידע והטכנולוגיה בעולם מיוצר בישראל. זה מה שהוביל להחלטה  על הביקור של החברה בישראל".

 

אורי פחטר, מנהל מחלקת פרויקטים בינלאומיים ותעשיות רכב במכון היצוא: "נציגי חברת ג'ילי בישראל יתמקדו בבחינה ובהערכה של טכנולוגיות מתקדמות וייחודיות בתחומי ההנעה (שיפורים במנועי בעירה פנימית), בטיחות, תוכנה, בידוריות כמו גם השימוש במחשבים ותקשורת כדי לשפר את הפונקציונליות, הפרודוקטיביות והאבטחה של כלי הרכב והנהגים. החברות הישראליות שתצגנה את הטכנולוגיות שלהן בפני ג'ילי נבחרו על ידה לאחר בחינה מקיפה".