הבעיות במערכת מסלול/מוטב צפויות להיפתר היום

בעקבות ישיבת חירום של סוכני המכס ומכון התקנים בסוף השבוע האחרון, הצהיר דני גולדשטיין, מנכ"ל המכון, כי הוא יפעל בכדי לסיים את הטיפול במרבית הבעיות עד שעות אחר הצהריים היום, בכדי למזער את הנזקים


00:00 ,26.06.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

סוכני המכס וההנהלה הבכירה במכון התקנים קיימו ישיבת חירום ביום חמישי האחרון לאור מכלול הבעיות שצצו מאז העלתה לאוויר של מערכת מסלול/מיטב.

מערכת מסלול/מיטב שמקשרת בין סוכני המכס למכון התקנים נועדה בכדי לייעל את תהליכי העבודה בין הגופים, בכך שהתקשורת ביניהם תיעשה בדרך מחשובית בלבד. בהמשך, תקושר מערכת מיטב/מסלול למערכת דור חדש שמפתח המכס. לאחר דחייה של כחודש וחצי, החלה המערכת לפעול באופן סדיר באמצע חודש יוני.

עם זאת, נודע כי, הפעלתה של המערכת החדשה לא עברה חלק וצפו ועלו בה בעיות שהביאו לפגישה בין הצדדים בכדי למצוא פתרונות משותפים. אמיר שני, יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הציג את הבעיות והנזקים הישירים והעקיפים שלהן במהלך הפגישה.

עקב כך, נודע כי, דני גולדשטיין, מנכ"ל מכון התקנים הצהיר כי, המכון ייכנס לפעולה מאומצת, באופן מיידי, בכדי למזער את היקף הנזקים. הנהלת מכון התקנים קיבלה על עצמה לפעול בלוח זמנים צפוף ולסיים את הטיפול במרבית הבקשות עד להיום, בשעות אחר הצהרים.

נוסף על כך, קיבלה ההנהלה על הצמה לעדכן את שני באופן שוטף במהלך היום לגבי התקדמות הטיפול בבקשות הרבות שהצטברו. כמו כן, במדיה ויידרש, תתקיים ישיבה נוספת כדי לבחון אפיקי פעולה אחרים כדי לזרז את הטיפול בבקשות.

נזכיר כי, מערכת מסול/מיטב הייתה אמורה להיכנס לפעילות ב-1 למאי, אך הפעלתה נדחתה לבקשת שני לאחר שלדבריו, בדיונים שקיימו חברי ארגון התאגידים של סוכני המכס, הועלו בעיות תפעוליות "אשר יקשו על עמידה בלוחות הזמנים שנקבעו" כלשון המכתב ששלח אז לגולדשטיין, ועל כן, לטענתו, סוכני המכס לא היו עדיין מוכנים להטמעת המערכת החדשה