הזדמנות עסקית ב-5 מיליארד דולר

משלחת של נציגי חברות ישראליות יוצאת לעיר דונגואן בדרום סין, בכדי לנסות ולהשתלב בפרויקטים בתחום המים ואיכות הסביבה


00:00 ,29.10.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

מחר (ג'), תצא משלחת המונה נציגים של שמונה חברות מים ישראליות לעיר דונגואן שבדרום סין, במטרה להיפגש עם גורמי ממשל מרחבי פרובינציית גואנגדונג על מנת לנסות ולהשתלב בפרויקטים מקומיים.

בראש המשלחת יעמוד מנכ"ל משרד התמ"ת שרון קדמי. המשלחת תיקח חלק בוועידה בינלאומית לקידום פרויקטים בתחום המים ואיכות הסביבה.

השתתפות המשלחת בוועדה הינה שלב נוסף בחיזוק שיתוף הפעולה המתהדק בין ישראל והעיר דונגואן. זאת לאחר שבחודש מאי הניח שר התמ"ת שלום שמחון את אבן הפינה להקמת פארק ישראלי-סיני לחברות מים ואיכות הסביבה במקום.

במהלך שני העשורים האחרונים הפכה דונגואן לאחת הערים הסיניות המתפתחות ביותר, עם צמיחה של מעל ל 20% בתמ"ג, מידי שנה.

במהלך הוועידה יחתום ראש עיריית דונגואן יואן באו צ'אנג על הסכם לשיתוף פעולה בתחום המים ואיכות הסביבה עם קדמי. ההסכם יתמוך בהשתלבותן של חברות ישראליות בפרויקטים המתוכננים להתפרסם בדונגואן, הממוקמת במרכז חלקה הדרומי של פרובינציית גואנדונג, וחלקו המזרחי של שפך נהר הפנינה, שרועה על גבי שטח של 2,465 קמ"ר ומאוכלסת על ידי כ-8 מיליון תושבים.

סין מוגדרת כמדינת יעד בפעילות הבינלאומית של משרד התמ"ת. הקונסול הכלכלי של משרד התמ"ת בגואנגז'ו, דני טל: "ממשלת דונגואן מתכוונת להשיק בשלוש השנים הקרובות פרויקטים בתחומי המים ואיכות הסביבה בהיקפים של כ-5 מיליארד דולר. הקשר ההדוק של הקונסוליה עם עיריית דונגואן והשותפות עם חברות מפתח מקומיות מעניקים לחברות הישראליות פלטפורמה נוחה והזדמנות להשתלב במכרזים שיפורסמו".

ממינהל סחר חוץ שבמשרד התמ"ת נמסר כי בשנת 2011 חל גידול משמעותי בהיקף הסחר עם סין, והוא הסתכם ב-7.7 מיליארד דולר, גידול של 19% ביחס לשנה הקודמת. הגרעון המסחרי בשנת 2011 עמד על כ-3.11 מיליארד דולר. היצוא לסין בשנת 2011 הסתכם ב- 2.3 מיליארד דולר, עלייה של כ-32% בהשוואה לנתוני 2010. בשמונה החודשים הראשונים של 2012 עמד היקף הסחר בין ישראל וסין על 5.5 מיליארד דולר, גידול של כ-6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הגידול נובע מצמיחה של 22% ביצוא וירידה זעירה של 0.15% ביבוא. הגרעון המסחרי לחודשים ינואר-אוגוסט עומד על 1.84 מיליארד דולר. היצוא הישראלי לסין מורכב ברובו ממוצרים מתקדמים מענפי האלקטרוניקה, התקשורת, מכונות וציוד, מוצרי תעשיות כימיות, יהלומים וציוד רפואי.