הסכם חדש למו"פ תעשייתי עם העיר שנז'ן בסין

מטרת ההסכם לעבות את מערך שיתוף הפעולה הקיים ולאפשר פלטפורמת תמיכה לחברות ישראליות וסיניות המעוניינות לפתח יחדיו מוצרים ושירותים בעלי רמת חדשנות טכנולוגית גבוהה


00:00 ,08.09.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

חיזוק נוסף לשת"פ עם סין. שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, מר שלום שמחון חתם אמש ביחד עם מר יואֵן בַּאוּ צֵ'נג, סגן ראש עיריית שנז'ן, על הסכם תמיכה מקבילה במו"פ תעשייתי בין ממשלת ישראל לבין העיר שנז'ן בסין.

הסכם זה מתווסף לשורת ההסכמים הקיימים במו"פ תעשייתי בין ישראל לבין ערים ופרובינציות מובילות בסין דוגמת פרובינציית ג'יאנגסו והעיר שנגחאי, והוא צפוי לעבות את מערך שיתוף הפעולה הקיים ולאפשר פלטפורמת תמיכה לחברות ישראליות וסיניות המעוניינות לפתח יחדיו מוצרים ושירותים בעלי רמת חדשנות טכנולוגית גבוהה.

סגן ראש העיר מבקר בארץ בליווי משלחת רשמית ומשלחת עסקית עם בת למעלה מ-100 חברים.

שר התמ"ת, שלום שמחון, ברך על חתימת ההסכם ואמר כי "חתימת הסכם לשיתוף פעולה במחקר ופיתוח מול העיר שנז'ן מרחיב את ההזדמנויות לשיתופי פעולה בין חברות ישראליות וסיניות". לדבריו, "העיר שנז'ן הינה בירת ההייטק והחדשנות הסינית. לפיכך, הפוטנציאל לשיתופי פעולה טכנולוגיים עם חברות מהעיר הינו רב. חברות סיניות מכירות בחדשנות הישראלית ככזו המעניקה ערך מוסף ליכולות הפיתוח והייצור המרשימות שלהן. "

מר דני טל, הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בגואנגז'ו ואחראי על הקשרים הכלכליים עם שנז'ן אמר כי "לאור גודלה הגיאוגרפי של סין וחשיבות הפעילות הכלכלית במדינה זו, קידום תחום המו"פ התעשייתי עימה מתנהל הן מול הממשל המרכזי והן מול ערים ופרובינציות נבחרות. שנז'ן היא לא רק העיר בעלת הכלכלה הרביעית בגודלה בסין (אחרי בייג'ין, שנגחאי וגאונגז'ו), אלא גם בעלת קצב הפיתוח המהיר ביותר בסין ואחד המהירים בקנה מידה עולמי. כמו כן, הינה בירת ההייטק הסיני, בה שוכנים מרכזי מחקר ופיתוח של חברות רבות העוסקות בתחום התקשורת, האלקטרוניקה והתוכנה. תוצרת האלקטרוניקה של שנז'ן משווקת בכל העולם, כך שאינטגרציה של טכנולוגיה ישראלית באחת מן החברות המובילות הינה בעלת פוטנציאל בעל ערך גבוה מאוד למשק הישראלי. בנוסף, שנז'ן הינה היצואנית הגדולה ביותר מסין במשך 15 השנים האחרונות כאשר בשבעת החודשים הראשונים של שנת 2011 הסתכם היקף הסחר בין ישראל ושנז'ן לבדה בכ- 530 מיליון דולר, גידול של 27% מההיקף בתקופה המקבילה אשתקד. לפיכך, הקשרים הכלכליים והטכנולוגיים עם עיריית שנז'ן הם בעלי חשיבות מרבית".

ממנהל סחר חוץ שבמשרד התמ"ת נמסר כי בשנת 2010 חל גידול משמעותי בהיקף הסחר עם סין, והוא הסתכם ב-6.8 מיליארד דולר, גידול של 49% ביחס לשנה הקודמת. הגרעון המסחרי בשנת 2010 עמד על כ- 2.69 מיליארד דולר. היצוא לסין בשנת 2010 הסתכם ב- 2.046 מיליארד דולר וסימן בכך זינוק של כ-95% מנתוני 2009.

בשבעה החודשים הראשונים של 2011 עמד היקף הסחר בין ישראל וסין על 3.88 מיליארד דולר, גידול של 24.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הגידול נובע מצמיחה של 34% ביצוא וצמיחה של 20.7% ביבוא. היצוא הישראלי לסין מורכב ברובו ממוצרים מתקדמים מענפי האלקטרוניקה, התקשורת, מכונות וציוד, מוצרי תעשיות כימיות, יהלומים וציוד רפואי.