דמשק מתמרקת לקראת פתיחתה של הבורסה

הבורסה של דמשק תיפתח ביום ראשון הקרוב שהוא יום המהפכה בסוריה. בבורסה פעילות כיום 19 חברות


00:00 ,05.03.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

הבורסה של דמשק תיפתח ביום ראשון הקרוב שהוא יום המהפכה בסוריה. בבורסה פעילות כיום 19 חברות
 
שר האוצר של סוריה מוחמד אלחוסיין הודיע רשמית כי הבורסה של דמשק תיפתח ביום ראשון הקרוב, 8 במרץ 2009, יום המהפכה בסוריה.
 
לדבריו, פתיחת השוק לניירות ערך של דמשק מתקיימת לאחר השלמת כל ההליכים המשפטיים הקשורים בהסדרת הפעילות בה. שר האוצר הסורי הדגיש את חשיבות הבורסה בתהליך הגדלת החסכונות והפנייתם לפרויקטים להשקעות ליצירת מקומות עבודה ופיתוח תשתיות.
 
פתיחתה של הבורסה בבירת סוריה מתקיימת לאחר אינספור דחיות מאז החלטת ממשלת סוריה על הקמת שוק לניירות ערך בדמשק עוד בשנת 2005. בסוף חודש ינואר התבצע בבורסה של דמשק מסחר ניסיוני המדמה פעילות אמיתית למשך שלושה שבועות, וזאת על מנת לוודא שכל המערכות פועלות.
 
במסחר השתתפו חמש חברות אשר זכו לאישור להציע את מניותיהן בבורסת דמשק: בנק סעודיה-צרפת, הבנק הערבי הסורי, הבנק הבינלאומי למסחר ומימון, בנק סוריה והפזורה והחברה הלאומית לתובלה.
 
הבורסה של דמשק יוצאת לדרך עם 19 חברות פעילות בעירבון מוגבל חברות ברוקרים ואילו שש חברות נוספות נמצאות בעיצומם של הליכי קבלת האישורים.
 
ההון הכולל הצפוי להיות מוזרם לבורסת דמשק עם פתיחתה נאמד ב-28.5 מיליארד לירות סוריות (600 מיליון דולר לערך).
 
מנכ"ל בורסת דמשק מוחמד ג'לילאתי הדגיש כי הבורסה של דמשק מהווה כלי חשוב למשיכת השקעות לכלכלה הלאומית הסורית והיא מחזקת את יישום כללי השקיפות על בסיס אמות מידה בינלאומיות.
 
ממשלת סוריה מקווה כי פתיחת הבורסה לניירות ערך בדמשק תסייע להגדלת הצמיחה ותשפר את הנתונים הכלכליים במדינה הסובלת מירידת מחירי הנפט. על פי הדיווחים המסחר בבורסה של דמשק יתבצע באופן ממוחשב על מנת להגביל את הפעילות ולאפשר להנהלה לפקח על הפעילות.