המיליארדר המצרי אלפאיד מכר את Harrods לממשלת קטאר

בנק Credit Suisse טיפל בצד הכספי של מכירת בית הכולבו המפואר אשר על פי דיווחים בבריטניה היקפה עומד על 2.3 מיליארד דולר


00:00 ,09.05.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

בנק Credit Suisse טיפל בצד הכספי של מכירת בית הכולבו המפואר אשר על פי דיווחים בבריטניה היקפה עומד על 2.3 מיליארד דולר
 
עסקה מפתיעה בלונדון. איש העסקים המצרי מחמד אלפאיד הודיע כי סיכם על מכירת בית הכולבו המפואר Harrods בלונדון לחברת ההשקעות Qatar Holding השייכת למשפחת המלוכה בנסיכות קטאר.
 
חברת האחזקות של נסיכות קטאר הופכת בכך לבעלים החמישי של בית הכולבו המשתרע על פני שבע קומות ושטחו 90,000 רגל מרובע מאז הקמתו בשנת 1849.
 
בנק Credit Suisse טיפל בצד הכספי של העסקה בין אלפאיד, אשר הביע מספר פעמים את רצונו למכור את הנכס, לבין בית המלוכה של קטאר.
 
היקף העסקה המדווח בתקשורת הבריטית הוא 1.5 מיליארד לירות שטרלינג (2.3 מיליארד דולר). דובר בשם חברת Lazard, אשר ייעצה לאיש העסקים המצרי בעסקת המכירה, מסר כי לאחר 25 שנה כיו"ר מועצת המנהלים של הרודס החליט אלפאיד לפרוש ולבלות זמן רב יותר עם ילדיו ונכדיו.
 
אלפאיד, המחזיק גם כן בבעלות מועדון הכדורגל הלונדוני פולהאם, רכש את בית הכולבו הרודס בשנת 1985 תמורת סכום של 615 מיליון לירות שטרלינג. בממוצע פוקדים את בית הכולבו בשנה 15 מיליון איש.
 
אחמד אלסייד נשיא חברת Qatar Holding הודיע כי העסקה נחתמה באמסטרדם ומטרתה להרחיב את השקעות החברה בבריטניה "זוהי עסקה רווחית לשני הצדדים... שם מסחרי גדול ואנו מקווים להשיג רווחים טובים".
 
החברה מקטאר משקיעה בבריטניה בקרקעות, בנקים ובתעשיית הרכב. החברה השקיעה סכום של 2.07 מיליארד דולר בבנק ברקליס באוקטובר 2009 ובבעלותה 15% מהבורסה של לונדון ולאחרונה רכשה 17% מהבעלות על חברת פולקסוואגן - פורשה.