ירדן: גידול ביצוא לעיראק מתחילת השנה

היקף היצוא הירדני לעיראק בחודשיים הראשונים של שנת 2010 עמד על 157.18 מיליון דולר. עיראק תפטור סחורות בעלות תעודות מקור מירדן מהליכי אישור למסמכי יצוא


00:00 ,02.05.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

היקף היצוא הירדני לעיראק בחודשיים הראשונים של שנת 2010 עמד על 157.18 מיליון דולר.  עיראק תפטור סחורות בעלות תעודות מקור מירדן מהליכי אישור למסמכי יצוא
 
מנתונים שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בממלכת ירדן עולה כי עיראק הופכת ליעד המרכזי ליצוא סחורות מירדן מתחילת שנת 2010. על פי הנתונים, עיראק תופסת 17.6% מהיצוא הירדני בחודשיים הראשונים של השנה, וזאת מתוך מאה מדינות אליהן מייצאת ירדן סחורות.
 
היקף היצוא הירדני לעיראק בחודשיים הראשונים של שנת 2010 עמד על 157.18 מיליון דולר. בירדן מציינים כי היקף חילופי הסחר בין ירדן ועיראק בשנת 2009 עמד על 1.5 מיליארד דולר.
 
בתוך כך, פרסמה שגרירות עיראק בירדן הודעה לפיה תפטור סחורות בעלות תעודות מקור מירדן מהליכי אישור מטעם הנספחות המסחרית למסמכי היצוא.
 
ההחלטה התקבלה בהתאם להמלצות המועצה הכלכלית חברתית של הליגה הערבית להפסיק את כל הליכי האישור והביורוקרטיה בין כל השגרירויות והקונסוליות של מדינות ערב בכלל זה תעודות מקור, חשבון ספק, תעודת בריאות, ופירוט המטען וזאת במסגרת המאמצים לחזק את אזור הסחר החופשי בין מדינות ערב.
 
בין המדינות אשר אישרו הליך זה ירדן, בחריין, ערב הסעודית, סודאן, כווית, לבנון, מצרים, מרוקו, עומן, תוניסיה, לוב, איחוד הנסיכויות הערביות, תימן, קטאר, פלסטין, סוריה ואלג'יריה.