הסכם בין ירדן ואבו דאבי לפיתוח נמל עקבה

קבוצת נמלי AD וחברת הפיתוח עקבה חותמות על הסכם לפרויקטים של תיירות ושיפור ימי בעקבה. מסוף שיט חדש יפותח על ידי קבוצת נמלי AD כחלק מתוכנית אסטרטגית לשיפור מגזרי הספנות והתיירות


11:53 ,07.10.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת נמלי אבו דאבי, AD Ports Group, המנחה המובילה בתחום המסחר והלוגיסטיקה, חתמה על הסכם עם התאגיד לפיתוח עקבה, לפיו קבוצת נמלי AD תיזום הקמת מסוף שייט חדשני במרסה זייד בעקבה. יהיה זה המתקן הראשון שפותח על ידי קבוצת נמלי AD בירדן ומתקן השיט הראשון שלה מחוץ לאיחוד האמירויות הערביות.

 

הטרמינל החדש ישמש שער בנמל עקבה שיקלוט נוסעי ספינות תענוגות המבקרים בים האדום, בנוסף להיותו אטרקציה מרכזית לתושבי עקבה עם מגוון רחב של שירותי תיירות, מסחר ובילוי.

 

כמו כן נחתם הסכם נוסף, לפיו קבוצת נמלי AD, באמצעות הזרוע הדיגיטלית שלה, Maqta Gateway, תנהל יישום מערכת קהילתית מתקדמת של נמלים (PCS), שתפקח על התקשורת בין נמלי עקבה ומפעילי מסופים, הרשות לאזור הכלכלי המיוחד של עקבה (ASEZA), חברת הפיתוח של עקבה, נציבות ירדן הימית, המכס, שירותי התמיכה והחיבורים היבשתיים לנמל עקבה.

 

קבוצת נמלי AD, שתנצל את מומחיותה רבת השנים והנרחבת שלה כמנחה גלובלית של מסחר ולוגיסטיקה, תעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם החברה לפיתוח עקבה כדי לפרוס את המערכת הדיגיטלית על מנת להרחיב את היכולת הטכנית והיכולות של נמלי עקבה.

 

ההסכם נחתם במהלך ביקור של משלחת בכירה מירדן בראשות עו״ד נאיף אחמד בקהיט אלת׳יב, הנציב הראשי של רשות האזור הכלכלי המיוחד של עקבה לאבו דאבי והוא הראשון בסדרה של שותפויות אסטרטגיות עם קבוצת נמלי AD.

 

קפטן מוחמד ג׳ומה אל שמיסי, מנכ״ל קבוצת נמלי AD, אמר: ״אנו שמחים וגאים לחתום על הסכם אסטרטגי זה עם התאגיד לפיתוח עקבה. הקמתו ותפעולו של מסוף שייט חדש במרסה זייד תהוה אבן דרך עבור מגזר השייט והתיירות הצומח במהירות בירדן והוא הראשון מבין פרויקטי שיפור רבים שתכננו.

 

״בנוסף, כחלק מהמחויבות המתמשכת שלנו לתמוך בצמיחת התעשייה הימית של ירדן, קבוצת נמלי AD, באמצעות הזרוע הדיגיטלית שלה, Maqta Gateway, ממנפת את המומחיות הדיגיטלית שלה כדי ליישם מערכת קהילת נמל חזקה באקוסיסטם של נמלי עקבה שתאיץ את חילופי הסחורות ותרומם את המסחר לגבהים חדשים״.

 

חוסיין אלספאדי, מנכ״ל החברה לפיתוח עקבה, אמר: ״אנו שמחים לאחד כוחות עם קבוצת נמלי AD עם הסכם זה אשר עולה בקנה אחד עם שיתוף הפעולה הרחב יותר בין ירדן לאיחוד האמירויות הערביות. באמצעות פיתוחם השאפתני של נמלים באבו דאבי וברחבי העולם, הם הוכיחו את שאיפתם ויכולתם להתפתח ולהניע צמיחה במגזר הימי.

 

״פיתוח מסוף השייט בעקבה יתמוך באופן משמעותי בצמיחת ענף התיירות בממלכה, אשר ירחיב את היקף המתקנים והשירותים באתר.

 

״זה גם יאפשר תנועה של נוסעי ספינות תענוגות המגיעים ממדינות מעבר לים התיכון ואירופה, שבדרך כלל מבקרים במשולש הזהב של ירדן. משולש הזהב, המשתרע מהנוף המדברי של ואדי רום ועד לחופים החוליים של עקבה ולעיר העתיקה פטרה, נחשב בעיני רבים לאחד מיעדי התיירות המובילים בירדן. שיתוף פעולה זה גם יקדם את היצע התיירות שלנו, ייצור מקומות עבודה חדשים ויחזק את מעמדה של עקבה כמרכז אזורי מרכזי.

 

״אנו בטוחים כי באמצעות שיתוף הפעולה שלנו עם קבוצת נמלי AD ו- Maqta Gateway, נוכל לעמוד בקצב ההתפתחויות המהירות של דיגיטציה בענף התחבורה והלוגיסטיקה, כמו גם לשפר את המערכות הדיגיטליות שלנו במטרה לספק שירותים ברמה עולמית למשתמשי הנמל בעקבה״.