הפלסטינים: נחתם הסכם עם ישראל לסגירת מעבר קרני

החל מסוף חודש ינואר הנוכחי מעבר כרם שלום יהיה המעבר המסחרי היחיד דרכו ייכנסו סחורות המיועדות לרצועת עזה


00:00 ,12.01.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

הרשות הפלסטינית וישראל חתמו על הסכם לפיו מעבר קרני (אלמנטאר) הנחשב למעבר הסחורות המרכזי בין ישראל לרצועת עזה ייסגר החל מסוף חודש ינואר הנוכחי.

העיתון הפלסטיני "אלאיאם" היוצא לאור ברמאללה מדווח כי, ישראל והרשות הפלסטינית סיכמו כי מעבר כרם שלום במשולש הגבולות בין מצרים, ישראל ורצועת עזה יהיה המעבר המסחרי היחיד דרכו ייכנסו סחורות המיועדות לרצועת עזה.

העיתון מדווח כי מהצד הפלסטיני חתם על ההסכם השר לעניינים אזרחיים בממשלת הרשות, חוסיין אלשיח', ומהצד הישראלי מתאם הפעולות בשטחים תת אלוף, איתן דנגוט. העיתון הפלסטיני יודע לספר כי סוכם שמעבר קרני ייסגר לחלוטין מיד עם העברת כל הציוד הלוגיסטי הקשור להעברת חיטה ומספוא למעבר כרם שלום.

מעבר קרני כולל כיום 24 שערים למעבר סחורות מהרצועה ואליה ויכולת הקליטה שלו מגיעה ל-850 משאיות ביום, מתוכן 750 משאיות יבוא לרצועה ומאה משאיות יצוא ממנה. העיתון הפלסטיני מספר עוד כי ממשלת החמאס בעזה גינתה את ההחלטה בטענה שמעבר כרם שלום אינו מוכן לקליטת מספר כה גדול של משאיות ומטענים ודרשה להאריך את שעות הפתיחה במעבר.

במקביל, צופים כלכלנים בעזה כי סגירת מעבר קרני תביא להתייקרות במחירי הסחורות ברצועה, הן בשל מיקומו של מעבר כרם שלום בדרום הרצועה, דבר המצריך הגדלת הוצאות ההובלה והן בשל הלחץ הצפוי במעבר.