חברת DP WORLD תקים נמל ופארק לוגיסטי באינדונזיה

החברה תקים את נמל המכולות במזרח ג׳אווה וזאת במטרה לשפר את מעמדה כשער מרכזי למסחר באינדונזיה. העבודות על הפרוייקט צפויות להתחיל ברבעון השלישי של השנה בהשקעה כוללת של כ-1.2 מיליארד דולר


12:20 ,07.03.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת DP WORLD מדובאי, מהמובילות העולמיות בתחום שרשרת האספקה והלוגיסטיקה  החכמה, וקבוצת ההשקעות הבינלאומית Caisse de dépôt et placement du Québec (CDPQ)  חתמו על הסכם ארוך טווח עם  Maspion Group, מהתאגידים המובילים באינדונזיה,  לבניית נמל מכולות ופארק לוגיסטי בינלאומי במזרח ג'אווה. זאת במטרה לשפר את מעמדה של מזרח ג'אווה כשער מרכזי למסחר באינדונזיה. העבודות על הפרוייקט צפויות להתחיל ברבעון השלישי של השנה בהשקעה כוללת של כ-1.2 מיליארד דולר.

 

ההסכם נחתם בג׳קרטה ע״י סולטן אחמד בין סוליים, יו״ר ומנכ״ל DP WORLD וד״ר אלים מרקוס, יו״ר ומנכ״ל  Maspion Group ובנוכחות השר המתאם לענייני ים והשקעות של הרפובליקה של אינדונזיה, מר לוהוט בינסאר פנדג'ייטאן, ושר האנרגיה והתשתיות של איחוד האמירויות הערביות, H.E. סוהיל אל מזרואי,

 

על פי ההסכם, תוקם חברה משותפת ל- DP WORLD,  CDPQ ולקבוצת  Maspionהאינדונזית,  השותפות הראשונה מסוגה בתחום התחבורה באינדונזיה הכוללת  שותף משקיע זר (FDI) וחברה אינדונזית מהמגזר הפרטי. על פי ההסכם,  DP World Maspion East Java תהפוך למפעיל היחיד של נמל המכולות הבינלאומי המודרני בהיקף של עד 3 מיליון TEU. בנוסף, החברות יקימו, בסמוך לנמל, פארק המשלב תעשיה ולוגיסטיקה שישתרע, בשלב הראשון, על  110 דונם עם אפשרות להתרחבות עתידית. הפארק יספק סביבת סחר ברמה עולמית לעסקים מקומיים ובינלאומיים ויעזור להניע צמיחה כלכלית וליצור מקומות עבודה באזור.

 

מאז השקתה לפני ארבע שנים, השותפות של DP World-CDPQ, בהיקף של 8.2 מיליארד דולר, השקיעה בעשרה נמלים ברחבי העולם, בשלבים שונים. השקעה באינדונזיה תאפשר לשותפות להרחיב ולגוון את היקפי הפעילות שלה מבחינה גיאוגרפית ומחינת נתיבי הסחר העולמיים.

 

סולטן אחמד בין סוליים, יו״ר ומנכ״ל DP WORLD: ״השותפות עם קבוצת Maspion הינה נדבך חשוב  בפיתוח רשת הנמלים והלוגיסטיקה העולמית שלנו. אינדונזיה מתפתחת במהירות כאחת הכלכלות החשובות בעולם. פרויקט זה ייצור תשתית מודרנית ויעילה יחד עם אזור תעשייה ולוגיסטיקה מתקדם. המודל העסקי והחזון של DP World תואמים את חזונו של נשיא אינדונזיה לעידוד צמיחה כלכלית מהירה יותר באמצעות פיתוח תשתיות סחר, אפשרויות השקעה ויצירת מקומות עבודה״.

 

עמנואל ז׳קלו, סגן נשיא בכיר וראש תשתיות ב-CDPQ, אמר: ״ CDPQשמחה לבצע את ההשקעה הראשונה של בתחום התשתיות באינדונזיה באמצעות השותפות עם Maspion, בשוק הנהנה מצמיחה חזקה וממגמות מבניות חיוביות. ההסכם החדש מהווה אבן דרך חשובה לפלטפורמה המשותפת שלנו עם DP World ולמיטוב תיק הנכסים האיכותי שלנו שהוכיח את חוסנו בשנה האחרונה, למרות השינויים שעברו על שרשרת האספקה ​​העולמית״.

 

ד״ר אלים מרקוס, יו״ר ומנכ״ל קבוצת Maspion, אמר: ״קבוצת Maspion מחויבת לתמוך בפיתוח הכלכלי בר-קיימא של אינדונזיה בהתאם לתוכניתו של הנשיא להפוך את אינדונזיה לכלכלה החמישית בגודלה בעולם. הקמתו של נמל המכולות תשפר עוד יותר את הפיתוח הכלכלי ואת הזדמנויות ההשקעה באינדונזיה״.

 

תחילת העבודות צפויות במהלך 2021, כאשר הפעילות המסחרית צפויה להתחיל בשנת 2023. הפרויקט יפתח את התשתית של מזרח ג'אווה כחלק מחזונו של נשיא אינדונזיה להאיץ את הצמיחה הכלכלית באמצעות אסטרטגיית דור הזהב של אינדונזיה 2045.