חברת תעלת סואץ לניטול מכולות מדווחת על גידול של 11% בפעילות בשנת 2009

בחברה מייחסים חלק נכבד מהגידול בפעילות עקב הצטרפות חברות הספנות CMA CGM והאנג'ין שיפינג ללקוחות החברה. הכנסות מסוף המכולות בנמל פורט סעיד מזרח נאמדות ב-92 מיליון דולר


00:00 ,02.02.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

 חברת תעלת סואץ למכולות Suez Canal Container Terminal (SCCT) המנהלת את מסוף המכולות בנמל פורט סעיד מזרח, הודיעה כי בסיכום פעילותה לשנת 2009 נרשם גידול של 11% במספר המכולות אשר נטענו ונפרקו באמצעותה לכדי 2.7 מיליון TEU.
 
בהודעה נמסר כי חלק נכבד מהגידול בפעילות למרות המשבר העולמי נרשם עקב הצטרפות חברות הספנות CMA CGM ו-Hanjin Shipping לרשימת חברות הספנות לקוחות החברה.
 
חברת Hanjin Shipping הודיעה כי הקווים משנחאי, הונג קונג, נינגבו ופוסאן יעברו דרך תעלת סואץ ובמקביל, תעניק החברה שירות פידר מנמל פורט סעיד מזרח לנמלים באזור.
 
שתי החברות הצטרפו לקווי הספנות שמפעילות חברות ספנות כגון מארסק ליין, קיי ליין, קוסקו, יאנג מינג, טורקון העובדים עם החברה המנהלת את מסוף המכולות בנמל פורט סעיד מזרח.
 
מקורות במשרד התחבורה המצרי אומדים את ההכנסה השנתית של מסוף המכולות SCCT ב-500 מיליון לירות מצריות (92 מיליון דולר לערך) וזאת מהיטלים על ניטול מכולות, השכרת שטחי אחסנה לצד ההכנסה מכניסת אוניות לנמל.
 
מסוף המכולות בנמל פורט סעיד מזרח נמצא בשלבי ההכנה האחרונים לקראת תחילת עבודות הרחבתו ולהגדלת הרציף לאורך של 2,850 מטרים בהשקעה של 490 מיליון דולר.
 
בשנה שעברה הושלמו עבודות העמקה מ-13.9 מטרים ל-14.5 מטרים ושלב 2 בפרויקט כולל צירוף 24 מנופים מטיפוס super-post Panamax האמורים להגדיל את יכולת הקליטה השנתית ל-5.4 מיליון TEU.
 
מסוף המכולות SCCT הוקם בשנת 2004 ובשנת 2008 רשם גידול של 34% בפעילות והוא נחשב לאחד מחמשת מסופי המכולות השטעון הגדולים במזרח הים התיכון. במסוף פורט סעיד מזרח תולים תקוות גם בתוכנית משרד התחבורה המצרי לחבר את המסוף לרשת הרכבות המקומית, דבר אשר יאפשר לקבל נתח מתנועת הפנים של סחורות.