צפי להגברת הסחר הירדני – עיראקי

היום יאושר למשאיות ירדניות ועיראקיות להיכנס לשטחן של שתי המדינות באמצעות שיטת ״דלת לדלת״, תוך מתן אפשרות למי שרוצה להמשיך ולייצא דרך מתחמי הסחר באזור מעבר הגבול


10:11 ,22.08.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

ביום ראשון יאושר למשאיות ירדניות ועיראקיות להיכנס לשטחן של שתי המדינות באמצעות שיטת ״דלת לדלת״, תוך מתן אפשרות למי שרוצה להמשיך ולייצא דרך מתחמי הסחר באזור מעבר הגבול וזאת בשיטת ההובלה ההדדית ״גב אל גב״.

 

ראש לשכת התעשייה של ירדן ועמאן, פתחי אל-ג׳עביר, אמר כי ההחלטה ״תתרום להוזלת עלות המשלוח לעיראק, ובכך לשפר את התחרותיות של המוצרים הירדנים בשוק העיראקי. אני מקווה כי החלטה זו תסייע באופן חיובי לייצוא הירדני״.

 

הוא הוסיף כי ״השיטה הקודמת, על ידי פריקת המוצרים מהמשאיות הירדניות למשאיות העיראקיות בגבול, גרמה לעיכוב בזמן ולהגדלת עלויות הטעינה והפריקה של מפעלים ומשאיות ההובלה, וכמה סחורות רגישות עלולות להיפגע במהלך הפריקה״.

 

אל-ג׳עביר הוסיף כי משלחת תעשייתית ירדנית תבקר בעיראק בסוף החודש הזה.

 

מעבר הגבול כראמה/טראביל המקשר בין ירדן לעיראק, נפתח מחדש בשנת 2017. היצוא הירדני לעיראק לפני משבר הקורונה בשנת 2019 הסתכם בכ-466 מיליון דינרים (כ-652 מיליון דולר), בעוד שהיבוא מעיראק הסתכם ב-1.6 מיליון דינר (כ-2.2 מיליון דולר) בלבד.