קטאר: הושקו ארבע מכליות גז חדישות

החברה הממשלתית של נסיכות קטאר להובלת גז טבעי נוזלי Nakilat השיקה ארבע מכליות חדשות להובלת גז טבעי


00:00 ,13.07.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה הממשלתית של נסיכות קטאר להובלת גז טבעי נוזלי Nakilat השיקה ארבע מכליות חדשות להובלת גז טבעי.
 
המכליות החדשות הושקו במספנות חברת Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering Company באי Geoje בדרום קוריאה.
 
המכליות החדשות Al Khattiya, Al Karaana, Al Nuaman ו- Al Bahiya הן מטיפוס Q-Flex ומביאות את צי המכליות של החברה הקטארית ל 25 מכליות הנמצאות בבעלותה המלאה מתוכן 14 מטיפוס Q-Max ו- 11 מכליות מטיפוס Q-Flex. בנוסף מחזיקה החברה בבעלות משותפת 29 מכליות גז נוספות.
 
בתוך כך אישרו בדוחה בירת קטאר את הידיעות לפיהן ממשלת הנסיכות החליטה לתת אור ירוק לביצוע סקרי היתכנות לאיחוד בין שתי החברות הממשלתיות העוסקות בספנות ובהובלת נפט, גז טבעי נוזלי ופטרוכימיים. התוכנית לאיחוד בין החברות Qatar Navigation Q.S.C ו - Qatar Shipping Q.S.C מלווה בלעדית על ידי בנק HSBCומשרדי היועצים Latham & Watkins, Ernst & Young ועוד והתהליך צפוי להימשך ששה חודשים.
 
בקטאר מעריכים כי הסיבה מאחורי ההחלטה לתת אור ירוק להליכי האיחוד בין שתי החברות היא הרצון להתמודד במורה מיטבית עם המשבר הכלכלי העולמי והשלכותיו.
 
חברת Qatar Navigation העוסקת בהובלת גז טבעי ופטרוכימיים, רשמה ברבעון הראשון של שנת 2009 צניחה של 23% ברווח הנקי בשל הירידה בתעריפי ההובלה והיקפי המטען. החברה מחזיקה זה מכבר ב 15% ממניותיה של חברת Qatar Shipping, דבר המקל על המיזוג. הונה של החברה נאמד ב- 907 מיליון דולר.