ד״ר סאמח אל-חפני, שר התעופה האזרחית של מצרים, אמר השבוע כי פרויקט בניית טרמינל הנוסעים החדש בנמל התעופה הבינלאומי של קהיר, המתוכנן לביצוע בתקופה הקרובה, הוא אחד הפרויקטים הבולטים של משרדו. מטרתו היא להגדיל את יכולת הטיפול של נמל התעופה ליותר מ-60 מיליון נוסעים מדי שנה, תוך יישום מערכות תפעוליות וטכנולוגיות חדישות. הדבר ישפר את חוויית הנסיעה ויחזק את מעמדו של נמל התעופה כמרכז אזורי מרכזי לתחבורה אווירית.
בראיון לעיתון אל-וטן המצרי, הוסיף ד״ר אל-חפני כי המשרד מקדיש תשומת לב גם לנושא הקיימות הסביבתית במגזר התעופה. הוא הסביר כי אנרגיה סולארית נמצאת בשימוש בכמה שדות תעופה מצריים, בעיקר שדות התעופה של קהיר ואלכסנדריה, וכי המשרד בוחן את האפשרות להרחיב זאת לשדות תעופה אחרים. לדבריו, הדבר יתרום להפחתת פליטות פחמן ולשיפור היעילות התפעולית.
