התעשיינים: קבלת פנים לשגריר הטורקי

נשיא התאחדות התעשיינים נפגש עם השגריר הטורקי החדש, במטרה לחזק את הקשרים העסקיים בין שתי המדינות. בשנת 2016 היצוא הישראלי לטורקיה עמד על 1.26 מיליארד דולר


10:56 ,23.02.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא התאחדות התעשיינים וקונסול הכבוד של טורקיה, שרגא ברוש, ערך אמש (ד') קבלת פנים לשגריר הטורקי הנכנס, מקין מוסטפא קאמל, Mekin Mustafa Kemel, בטרקלין העסקים היוקרתי של ההתאחדות, בהשתתפות אנשי עסקים בכירים ותעשיינים מובילים.

 

מטרת המפגש הייתה ליצור תנופה חדשה ולהדק את הקשרים הכלכליים והעסקיים בין שתי המדינות, בעקבות הסדרת היחסים הדיפלומטיים והחזרת השגרירים לבירות המדינות.

 

נשיא התאחדות התעשיינים בירך את השגריר הטורקי על הגעתו לישראל, והביע תקווה ששיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות, שהמשיך בעבר גם בעיתות משבר, ילך ויעמיק.

 

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש: "היחסים העסקיים והכלכליים עם טורקיה מאוד חשובים לנו. פוטנציאל הסחר ושיתוף הפעולה הכלכלי עם טורקיה טרם מוצה, ואין ספק שניתן לקוות כעת לחיזוק הקשרים הכלכליים, גיוונם והעמקתם".

 

למרות התקררות היחסים הפוליטיים בשנים האחרונות בין שתי המדינות, הקשר הכלכלי והעסקי נמשך. בין טורקיה לישראל קיים הסכם סחר חופשי והיקף הסחר בין המדינות עמד בשנה החולפת על מעל ל- 4 מיליארד דולר.  

 

בשנת 2016 היצוא הישראלי לטורקיה עמד על 1.26 מיליארד דולר, ירידה של 25% לעומת שנת 2015. היצוא הישראלי כולל בעיקר מוצרי תעשיות כימיות (75%), פלסטיק וגומי (8%) ומכונות וציוד חשמלי (6%).

 

היבוא הטורקי לישראל בשנת 2016, עמד על 2.6 מיליארד דולר, עלייה של 6.5 אחוז לעומת שנת 2015. היבוא הטורקי כולל בעיקר כלי רכב וציוד הקשור להובלה (18.5%), מתכות פשוטות (16%) ומכונות  וציוד חשמלי (13%).