חברות בתחום הביומד ממסצ'וסטס יזכו למימון ממשרד המדען הראשי

המדען, ביחד עם 15 חברות ישראליות, השתתף בכנס הגדול בעולם שנערך בבוסטון, במטרה גם למשוך חברות בינלאומיות לישראל


00:00 ,25.06.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

המדען הראשי במשרד התמ"ת אבי חסון השתתף לאחרונה, בראש משלחת של 15 חברות ישראליות בתחום הביומד, בכנס BIO, הכנס הגדול בעולם של תעשיית מדעי החיים. השנה התקיים הכנס בבוסטון.

בכנס השתתפו כ-17 אלף איש. הכנס והתערוכה מהווים אבן שואבת לכלל תעשיית מדעי החיים העולמית ומוצגים בו עשרות ביתנים לאומיים וכן ביתנים של חברות הפארמה הגלובליות.

הביתן הלאומי של ישראל בכנס הוקם על ידי מתימו"פ,סוכנות הביצוע של המדען הראשי, בשיתוף ארגון תעשיית מדעי החיים והנספחות המסחרית בניו יורק.

בעשור האחרון הפכה מדינת ישראל למובילה בחדשנות במדעי החיים, כשבכל שנה קמות כ-60 חברות חדשות בתחום. ישראל מדורגת במקום הראשון באיכות המחקר המדעי ובמספר הפיתוחים החדשים במכשור הרפואי, ובמקום רביעי במספר הפטנטים בתחומי הביו-פארמה ופרסומים מדעיים (ביחס לנפש). נתח המענקים הניתנים לחברות בתחום מדעי החיים מסך תקציב המדען הראשי הכפיל את עצמו בעשור האחרון.

חסון: "הצבנו יעד, למשוך חברות פארמה רב לאומיות להגביר את פעילותן בארץ, מכיוון שאנו מאמינים שזה ישרת את התעשייה הישראלית המתפתחת בתחומי מדעי החיים. בפגישות שערכתי במסגרת הכנס עם בכירים בחברות הרלוונטיות מצאתי רצון להתקדם עם המתווה המוצא. אני מאמין שבחודשים הקרובים נראה התפתחויות משמעותית בכיוון זה".

במסגרת הפעילות הציג חסון, יחד עם מושל מדינת מסצ'וסטס Davel Patrick, פרויקטים של מחקר ופיתוח משותפים לחברות ישראליות ולחברות ממסצ'וסטס שיזכו למימון מתקציב המדען.