סמינר לקידום מכירות ויטמינים לשוק הסיני

הסמינר, ביוזמת משרד הכלכלה ומכון היצוא, מיועד לחברות בתחום מוצרי הבריאות ותוספי המזון, שוק בעל היקף מכירות של 90 מיליארד דולר בשנה בסין


12:12 ,08.12.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה ומכון היצוא יסייעו לחברות ישראליות בשיווק מזון בריאות, תוספי מזון וויטמינים לשוק הסיני.

 

הסמינר, פרי יוזמה משותפת של הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה בבייג'ינג ומכון היצוא, יתקיים היום (ב') במטה מכון היצוא בתל אביב, והוא מיועד לחברות ישראליות בתחום מוצרי בריאות, תוספי מזון ותזונה המעוניינות לפעול בשוק הסיני.

 

במסגרת הסמינר יועברו סקירות מקיפות אודות שוק מזון הבריאות הסיני, הרגולציה הנדרשת לייצוא לסין, תהליכי רישום ורישוי וכן הטרנדים והחדשות האחרונות מהתחום. בסיום הסמינר יתקיימו פגישות ייעוץ פרטניות לחברות הישראליות המשתתפות.

 

עם היקף מכירות של 90 מיליארד דולר וצמיחה של כ-10% לשנה, שוק מזון הבריאות ותוספי המזון בסין זוהה על ידי הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה בבייג'ינג כבעל פוטנציאל רב לתעשייה הישראלית.

 

כתוצאה מהעלייה ברמת החיים בערים, גידול בהכנסה הפנויה של משקי הבית, מודעות עולה לבריאות, יחד עם גידול באוכלוסייה המזדקנת והחרפת בעיות הבריאות, הסינים מראים ביקוש הולך וגדל לתוספי תזונה ומזון בריאות בשנים האחרונות. למרות הצמיחה החזקה בענף, היצוא הישראלי לסין עדיין בחיתוליו ורחוק ממימוש הפוטנציאל הטמון בו. 

 

הנספח המסחרי של משרד הכלכלה בבייג'ינג אלירן אלימלך: "סין מהווה היום שוק יעד אטרקטיבי לחברות ישראליות. בשל כך, אנו, בניספחויות המסחריות של משרד הכלכלה בסין,  פועלים לזהות חסמים ולהציע פתרונות לחברות הישראליות המעוניינות לפעול בשוק זה. כמו בכל פעילות עסקית בסין, חשוב לדעת ולהכיר היטב את השוק הסיני ואת אופן ההתנהלות אל מול הסינים".

 

דפנה שטרנפלד, סמנכ"ל ומנהלת חטיבת מוצרי צריכה במכון היצוא: "מספר החברות הישראליות שנכנסו לתחום תוספי המזון ואשר מביאות חדשנות מרשימה הולך וגדל, דבר היוצר עניין בקרב  חברות מזון רב לאומיות. הפוטנציאל הגלום בשוק תוספי המזון בסין נובע מהגידול המהיר של משקי הבית, המעדיפים סגנון חיים ובריאות. מטרת הסמינר היא לסייע לחברות לקדם את מוצריהן בשוק הסיני המורכב, ללמוד כיצד נכון לעבוד בו, ולהיעזר מניסיונם של אחרים לגיבוש תכנית עבודה נכונה בסין".

 

ממינהל סחר חוץ נמסר כי היצוא הישראלי לסין עומד בשנים האחרונות על כ-2.5 מיליארד דולר בשנה, כאשר מוצרי מזון מהווים פחות משני אחוזים מתוכם.