שיא השקעות סיניות בישראל ב-2015: 500 מיליון דולר

היום (א') נחתמה עסקת רכישת 16% מהשליטה על קבוצת אהבה על ידי קבוצת פוסון תמורת 290 מיליון שקל


12:35 ,10.04.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

בשנת 2015 נרשם שיא של השקעות סיניות בישראל בשווי כולל של מעל ל-500 מיליון דולר. כך נודע הבוקר, עת נחתם הסכם רכישת השליטה (16%) של חברת אהבה על ידי קבוצת פוסון הסינית מידי חברת גאון תמורת 290 מיליון שקל.

 

עסקת אהבה מצטרפת להשקעה קודמת של קבוצת פוסון  בישראל, שרכשה בשנת 2013 את חברת המיכשור הרפואי אלמה לייזרס תמורת 240 מיליון דולר.

 

מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה עמית לנג, שנשא דברים במעמד החתימה, בירך על העסקה והזמין את קבוצת פוסון להרחיב את השקעותיה בישראל: "אנו מאמינים כי עסקה זו תאפשר לחברת אהבה להרחיב את פעילותה הבינלאומית ולחדור לשווקים חדשים, וכך להעמיק את פעילותה גם בישראל. אנו עדים למגמה הולכת וגדלה של השקעות סיניות בישראל, מתוך הכרה בפוטנציאל העסקי שיש לישראל להציע".

 

לפני טקס החתימה נפגש לנג עם סגן יו"ר ומנכ"ל קבוצת פוסון ליאנג סינג'ון. השניים דנו באפשרויות השקעה נוספות של פוסון בישראל. פגישה זו התקיימה כשלושה חודשים לאחר שלנג נפגש עם יו"ר קבוצת פוסון גאו גואנגצ'אנג בכנס ההשקעות שארגן משרד הכלכלה והתעשייה בבייג'ינג.

 

יצוין כי משרד הכלכלה והתעשייה מפעיל היום חמש ניספחויות מסחריות בסין. בקיץ הקרוב צפויה להיפתח הנספחות השישית בצ'נגדו שבמערב סין.