מערכת שער עולמי, מושב מיוחד בוועידת "PORT2PORT"

העיתונאי גדי סוקניק ינחה בוועידה, שתתקיים ב-7 ביוני באולם האווניו בקריית שדה התעופה, מושב שיוקדש למערכת הדגל של המכס בהשתתפות ראש מינהל המכס אבי ארדיטי ומנכ"ל קבוצת עמית ויו"ר ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים אמיר שני


11:25 ,28.05.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

מושב מיוחד שייערך בוועידה השנתית של "PORT2PORT", שתתקיים השנה ב-7 ביוני באולם האווניו בקריית שדה התעופה, יוקדש לראשונה לנושא מערכת שער עולמי של מינהל המכס. זאת, שבועות ספורים לאחר עלייתו לאוויר של שלב הפיילוט ביבוא ולקראת עליית המערכת לאוויר ולדברי ראש מינהל המכס אבי ארדיטי ״אין ברירה אחרת, אלא להצליח״.

 

נזכיר כי מערכת ״שער עולמי״ הינה מערכת מידע אסטרטגית, החיונית לניהול סחר החוץ של ישראל והיא נמצאת כיום בסדר עדיפות לאומי על פי החלטת הקבינט הכלכלי. המערכת תשרת את כלל הגורמים המעורבים בתהליכי סחר החוץ של מדינת ישראל ובכללם: יבואנים, יצואנים, עובדי רשות המסים, משרדי ממשלה, נמלים, חברות ספנות ותעופה, חברות תובלה, סוכני מכס, משלחים בינ״ל, מחסנים רשויים ומסופי מטען.

 

האם ועד כמה ערוכים הגורמים השונים לקראת השלב הבא? מה עמדת המכס ומהי עמדת המשלחים הבינ״ל וסוכני המכס? האם משרדי הממשלה וגורמי האכיפה ערוכים? כיצד המערכת תשרת את ציבור היבואנים באופן מיטבי? על שאלות אלו ואחרות יענו ראש מינהל המכס אבי ארדיטי, לצד מנכ"ל קבוצת עמית לוגיסטיקה אמיר שני, המכהן גם כיו"ר ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים וכסגן נשיא איגוד לשכות המסחר. זאת במסגרת מושב ייחודי שייערך בנושא במסגרת ועידת PORT2PORT לשנת 2015.

 

נציין כי בגיליונות מרץ ואפריל של מגזין "PORT2PORT" נערכו ראיונות מקיפים עם שני וארדיטי, בהתאמה. בראיונות הרחיבו השניים, כל אחד מנקודת מבטו, על חשיבות מערכת הדגל של המכס, הנוגעת לכל גורם בסחר החוץ של ישראל, כמו גם על הבעיות שעדיין מצפות לגורמים השונים התלויים בה.

 

ארדיטי, מצידו, דיבר על הפיילוט שאמור היה להתחיל בחודש מאי, על חשיבות המערכת למינהל המכס ועל העובדה שלדידו, מדינת ישראל זקוקה לה כמה שיותר מהר, על כל הבעיות שבה. המערכת, אמר, היא "רולס רויס" בהשוואה ל"סוסתיא" הקיימת היום, בסביבת עבודה נטולת נייר, שתבטיח גם אבטחה טובה יותר לכל אורך שרשרת האספקה. ממקום מושבו, מערכת שער עולמי היא לא פחות ממהפיכה, בעלת מארג עצום של נתונים ויכולות.

 

שני מבחינתו, וכמנהל חברה שנטלה חלק בפיילוט לקראת העלאת מערכת, מודע בהחלט לחשיבותה וליכולתה, והוא שיבח את ראש מינהל המכס על פועלו לקידום הנושא שהוא בעל חשיבות גבוהה לשיפור תהליכי הסחר של ישראל. אולם במקביל הוא הביע דאגה כנה מהעובדה שיתכן ולא כל גורמי הסחר יהיו מוכנים לקראת השקתה.

 

את המושב המיוחד ינחה העיתונאי גדי סוקניק.

 

לצפיה בתכנית המקצועית - לחצ/י כאן
להרשמה לועידה ולתערוכה ולכל מידע נוסף - לחצ/י כאן