היערכות משרד הכלכלה לשער עולמי: הגשת בקשות חדשות עד 7 בינואר

מציין כי מערכת אישורי היבוא במשרד הכלכלה תהיה מושבתת החל מה-10 בינואר ועד ה-14 בינואר. משרד הכלכלה מזכיר כי לאחר עלייתה של המערכת יש להוריד טופס בקשה חדש המותאם לדור הבא


11:31 ,21.12.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד הכלכלה והתעשייה הפיץ לאחרונה מסמך לציבור היבואנים ועמילי המכס בו הוא מפרט את היערכות המשרד לקראת עלייתה לאוויר של מערכת שער עולמי. משרד הכלכלה מזכיר כי בתאריך 14.1.18 צפויה לעלות לאוויר מערכת שער עולמי של המכס ואיתה גרסת מסלול וטופס הגשת בקשות המותאמים לדור החדש.

 

משרד הכלכלה מציין כי לצורך המרת ההיסטוריה של הנתונים מהדור הקודם, מערכת אישורי היבוא במשרד הכלכלה תהיה מושבתת החל מתאריך 10 בינואר 2018 (יום ד') בשעה 19:00 ועד 14 בינואר 2018 (יום א') בצהריים. כמו כן, החל מ-8.00 בבוקר ה-10 בינואר (יום ד׳) לא ניתן יהיה להגיש טפסים חדשים.

 

עוד נמסר ממשרד הכלכלה כי על מנת להקל על היערכות כל הגורמים וסיום הטיפול בכלל הבקשות לאישורי יבוא עד לעליית המערכת החדשה, הגשת בקשות חדשות תתאפשר עד לתאריך 7 בינואר 2018.

 

בקשות שיידרשו בהשלמת מסמכים ולא יושלמו עד לתאריך זה יוגשו מחדש אך ורק לאחר עליית המערכת החדשה לאוויר, ב-14 בינואר 2018. לאחר מועד זה לא יתקבלו בקשות חדשות במערכת עד לתאריך 14 בינואר 2018 בשעה 10:00 בבוקר.

 

ממשרד הכלכלה נמסר כי יש להגיש את הבקשות מבעוד מועד, ולהקפיד לעשות זאת טרם הגעת הטובין לארץ.

 

עוד נמסר כי לאחר עלייתה של מערכת שער עולמי יש להוריד טופס בקשה חדש המותאם לדור הבא, כאשר השינוי העיקרי בטופס יתבטא בדרישה להזנת פרטי מכס המותאמים לספר המכס החדש.

 

הכותרת ״פרט מכס״ בטופס הבקשה החדש תהווה קישור לספר המכס החדש שתוכלו להיעזר בו בעת הזנת הטופס. ניתן להיכנס ולעיין בספר המכס החדש בקישור זה.

 

עוד נמסר ממשרד הכלכלה כי הוא נערך לעבודה מאומצת לאורך כל תקופת המעבר והוא מעמיד לרשות היבואנים ועמילי המכס מוקד תמיכת מחשוב לטיפול בבעיות ושאלות בעת הגשת טופס הבקשה.