פרויקט חשמול הרכבת: AllCargo תשנע טרנספורמטורים לרחבי הארץ

חברת אולקרגו מטפלת השבוע בשחרורם מהמכס של תחנות השנאה וטרנספורמטורים במשקל 55 טון וביכולת לספק 45 מיליון וולט שהגיעו לנמל אשדוד במסגרת פרויקט חשמול הרכבת


12:16 ,20.03.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

לנמל אשדוד הגיעו במהלך השבוע תחנות השנאה ושבעה טרנספורמטורים (שנאים) במשקל 55 טון כל אחד, וביכולת לספק 45 מיליון וולט. הציוד הכבד הגיע במסגרת פרויקט חשמול רכבת ישראל כאשר חברת אולקרגו הינה המשלח הבלעדי של חברת SEMI הספרדית שזכתה במכרז חשמול הרכבת.

 

מחברת אולקרגו נמסר כי שבעת הטרנספורמטורים שהגיעו מהווים שלב נוסף בהשלמת פרויקט החשמול הרכבת, פרויקט שהחל עם יבוא הטרנספורמטור הראשון לישראל בשנה שעברה אשר הוצב במחלף הראל. שבעת הטרנספורמטורים שהגיעו לאחרונה מיועדים ללוד, רשפון, חדרה, חוף דור, נתניה וירושלים כאשר חברת אולקרגו תשחרר את היבוא החריג ממכס ותוביל את השנאים ליעדיהם הסופיים בארץ.

 

כידוע לכל, חברת רכבת ישראל נמצאת בימים אלו בעיצומו של פרויקט רחב היקף שתכליתו הקמת תשתית לחשמול רכבת ישראל במסגרתה תוחלף שיטת ההנעה הקיימת כיום (דיזל) בהנעה חשמלית הנחשבת לשיטה אמינה וכלכלית יותר ואף נהוגה כיום כשיטה המקובלת ברחבי אירופה. הקו הראשון שהיה אמור להימסר לידי הרכבת הוא הקו החשמלי המהיר בין תל אביב לירושלים שהיה אמור להימסר ב-31 במרץ, אולם לאחרונה נודע על דחייה בהפעלתו לתקופה של שישה חודשים לפחות.

 

כאמור, החברה שזכתה במכרז לפרויקט חשמול הרכבת הינה חברת SEMI (Sociedad Espanola de Montajes Industriales) אשר מקבל את כל שירותי השילוח הבינלאומי ועמילות המכס מחברת אולקרגו.

 

ירון אייל, מנהל המטען של אולקרגו, ציין בשיחה עם PORT2PORT כי: ״חברת אולקרגו, שהיא בין החברות המובילות בתחום הפרויקטים בישראל, מבצעת את כל ההובלות הימיות והאוויריות, שחרור ממכס, הובלות יבשתיות בישראל והצבה ביעד של הכלים והמבנים המיובאים במסגרת פרויקט החשמול.

 

״לצורך ביצוע הפרויקט החברה מייבאת וייבאה עד כה חומרי גלם רבים, כלים כבדים ייעודיים לביצוע עבודת החשמול, ציוד תשתיות, כבלים, מפסקים וכן טרנספורמטורים לאספקת כל צורכי פרויקט הדרושים להפעלת הרכבת״.

 

פרויקט חשמול רכבת ישראל אמור להסתיים בשנת 2021 ועם סיומו ייובאו לארץ כ-28 שנאים בסך הכל.