מחר: פגישה קריטית של פורום הלקוחות הגדולים עם הנהלת נמל אשדוד

מזה חודשים רבים מתרבות התלונות של משתמשי הנמלים כנגד נמל אשדוד על תפקוד לקוי הגורם, לטענת הגורמים, לפגיעה קשה בסחר החוץ. לאור זאת תיערך מחר פגישה משמעותית של הנהלת הנמל עם פורום הלקוחות הגדולים במטרה לנסות ולפתור את מכלול הבעיות שעל הפרק


14:58 ,19.03.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

מזה חודשים רבים מתרבות התלונות הקשות של משתמשי הנמלים כנגד נמל אשדוד על תפקוד לקוי הגורם, לטענת הגורמים השונים, לפגיעה קשה בסחר החוץ של ישראל.

 

בשיחות שקיימה מערכת PORT2PORT עם אנשי ספנות ונמלים בכירים, נטען כי בתקופה האחרונה ישנם הרבה מאד סכסוכים שטרם באו על פתרונן בין ההנהלה לעובדים ובמקביל, התפוקות בנמל ירדו משמעותית לעיתים לרמה של מתחת ל- 50% מכפי שהיה בעבר, וכן קיימת כיום בעיה קשה בהוצאת מכולות ריקות מהנמל, כשבתווך המובילים היבשתיים שנעים בין המסופים והנמל בחוסר יכולת לפרוק מכולות. יתרה מכך, על כל מכלול התקלות והירידה בתפוקות, חלק מחברות הספנות החליטו לאחרונה להשית היטלי צפיפות בנמל אשדוד וחלק מהאניות נמנעות מלפקוד את נמל אשדוד והן ממשיכות צפונה לפקוד את חיפה בלבד.

 

נזכיר כי בסוף חודש פברואר פנו נציגי פורום הלקוחות הגדולים אל שרי האוצר, הכלכלה והתחבורה בנושא ובמכתבם הם העריכו שכתוצאה מהתפקוד הלקוי בנמל, העלויות הישירות של האניות, התפעול, האחסנה והיטלי הצפיפות נאמדים בכ-700 אלף דולר ליום וזאת מעבר לנזק העקיף של פגיעה קשה באמינות העסקית בעולם תחרותי ושיבוש חמור של לוח זמני האניות.

 

המצב, כפי שהוגדר על ידי משתמשים רבים, הוא חמור מאד, מה שהוביל את פורום הלקוחות הגדולים, המורכב למעשה מארבעה גופים (לשכת הספנות, התאחדות התעשיינים, לשכות המסחר, מועצת המובילים) לקיים מחר בבוקר פגישה קריטית עם מנכ״ל חברת נמל אשדוד איציק בלומנטל וצוותו, מתוך מטרה להבין מה מונע את הפתרון של מכלול הבעיות מהם סובלים משתמשי הנמלים, זה תקופה ארוכה, בנמל אשדוד.

 

נציין כי בפגישה מחר יקחו חלק מטעם פורום הלקוחות הגדולים ד״ר יורם זבה ויורם הופמן מטעם לשכת הספנות, ניר יצחקי ואלעד נצר מטעם התאחדות התעשיינים, ישראלה מני ודוד קסטל מטעם לשכות המסחר וגבי בן הרוש ועמיעד ליפשיץ בשם מועצת המובילים.