עמיטל משיקה שורה של מוצרים מהפכניים ללקוחות

דפנה שטיינמץ, מנכ״ל עמיטל, מספרת בראיון על המוצרים המהפכניים של החברה וכיצד טרנדים עולמיים מתחום הלוגיסטיקה כמו אוטומציה, Self Serve ואינטליגנציה מלאכותית יסייעו ללקוחות בעידן הדינמי של אחרי הקורונה


12:58 ,02.11.2021 מאת: מירב רונן

דפנה שטיינמץ, אשר נכנסה לתפקיד מנכ״ל חברת עמיטל בחודש ינואר האחרון, מספרת בראיון מיוחד למגזין PORT2PORT על החידושים והשדרוגים שחברת עמיטל מבצעת לטובת לקוחות החברה בעידן שכולו פוסט-קורונה, דיגיטציה והרבה טרנדים עולמיים אופייניים לרוח התקופה כגון קיימות, RPA, PaperFree ו-SelfServe.

 

שטיינמץ, שהגיעה לעמיטל אחרי קריירה ארוכה ומרשימה בהייטק הישראלי (קצינת טכנולוגיה ראשית בחברת קומברס וסמנכ״ל אסטרטגיה וחדשנות בחברת אמדוקס בין היתר), נכנסה לעולם השילוח ועמילות המכס ללא ידע מוקדם.

 

דפנה שטיינמץ: ״זהו עולם תוכן חדש ומופלא עבורי, שגורם לי ללמוד בהתלהבות נושאים חדשים, ומציב אתגרים חדשים. מדובר בעולם מרתק ומעניין, ועמיטל היא חברה מדהימה עם נוכחות מאד בולטת בשוק, ובגלל הסיטואציה העולמית הנוכחית – של מגיפה כלל עולמית – יש הזדמנות לקדם את החברה, לחדש את הטכנולוגיות ולראות כיצד הטרנדים העולמיים משפיעים על הפעילות שלה, ומאפשרים לה להשפיע על עולם השילוח בעזרת כל המוצרים החדשים שהיא מפתחת עבור הלקוחות״.

 

כיצד מקדמים את פעילות עמיטל בעולם עמילות המכס והשילוח בעידן הקורונה?

 

דפנה שטיינמץ: ״האסטרטגיה שלנו היא לקחת מגמות מהעולם ומתעשיות אחרות כדי לקדם את הלוגיסטיקה הישראלית. אחד הנושאים שחשובים לעמיטל כיום הוא לקדם מוצרים מהפכניים עבור הלקוחות שלנו, שהם בעלי המניות השותפים בחברה והלקוחות החיצוניים שנחשפים לאחרונה למוצרים האלה. גם הם שותפים כמונו להתפעלות מההזדמנות שהמוצרים שלנו ינפקו עבורם. אחת האסטרטגיות הבולטות שלנו הוא קידום יוזמת ה-Paper Free כצעד ראשון ל-RPA, שהיא יוזמה עולמית חוצת תעשיות לאוטומציה של תהליכים עסקיים ותפעוליים.

 

זוהי למעשה אוטומציה המכונה Robotic Process Automation, ובקיצור RPA, שיעילה במיוחד לגבי הליכים הכוללים פעולות קבועות או חוזרות ונשנות שיש לקיימן באופן אחיד ותמידי ובתדירות גבוהה. אלו פעולות שממש מתבקש שיבוצעו על ידי תוכנה, מעין ״בוט״ ידידותי, שיכול לתת מענה מהיר לאורך כל שעות היממה. ולכן יצרנו מוצר שנותן מענה כזה בדיוק, ויכול לתת תשובות ללקוחות גם בחצות הלילה כאשר עמילי המכס בדרך כלל אינם זמינים למתן תשובות. הבוטים הללו מעולים להגברת תפוקה, לחיסכון אדיר במשאבי אנוש, לזמינות 24X7, לדיוק ואחידות בתוצר. הערך הרב ביותר הוא לאפשר ללקוח להתמקד בנושאים הסבוכים באמת, שמצריכים שיקול דעת.

 

עמיטל מתאימה את התפישה הזו לפישוט תהליכים במגזר הלוגיסטיקה ועמילות המכס. יש לנו מוצר בשם Paper Free, שהוא למעשה תוסף (Add-on) למערכת Unifreight, שמייעל באופן מהפכני את תהליך העמילות, ובעתיד ייעל תהליכים נוספים כמו שילוח, הנהלת חשבונות ועוד. בעמילות, המוצר מציע המלצת סיווג לפריט המכס על סמך שיקולים שונים, ותפקיד המסווג הוא לאשר את ההמלצה בלבד. מוצר זה זוכה להצלחה גדולה בקרב הלקוחות שלנו בעיקר הודות לחיסכון הרב בזמן שהמוצר הזה מעניק למשתמשים בו – חיסכון של עשרות אחוזים בזמן מסווג, זמן מבקר, זמן רפרנט וזמן של תהליכי גבייה, כך התגלה לאחר מדידה שביצענו כי רצינו לוודא שהמוצר יעיל. על פי התגובות שאנחנו מקבלים מהלקוחות מדובר במוצר מוצלח מאד. צריך לזכור גם שהמוצר הזה אף פעם לא מגיע עייף לעבודה, לא עושה שגיאות, לא חולה, ועובד מסביב לשעון. בקרוב נציע אפשרות לסווג באופן אוטומטי כך שניתן יהיה לטפל בעמילות המכס ללא מגע יד אדם. אם תגיע טיסה ביום שישי בשתיים בצהריים אחרי שכל המסווגים והרפרנטים עזבו את המשרד, לקוחותיהם שמשתמשים במוצר יקבלו תגובה תוך מספר שניות, המוצר יקבל סיווג ויישלח באופן אוטומטי לאן שהוא צריך להגיע. אנו עובדים על פיתוח טכנולוגיה מבוססת machine learning, קרי מערכת שלומדת ומבוססת אינטליגנציה מלאכותית (AI), וכן שילוב OCR להוספה מתמדת של חוכמה ואוטומציה לתהליך.

 

כיוון חשוב נוסף בחברה הוא תפיסת הדיגיטל החדשה שמשתלבת עם אסטרטגיה אחרת המכונה אצלנו Self-Serve כאשר הכוונה היא שהלקוחות הקצה יוכלו לשרת את עצמם בכל שעה ובכל מקום באופן נגיש, מיידי ונוח, במקום לחכות למענה מעמילי המכס והמשלחים״.

 

 

את הראיון המלא עם דפנה שטיינמץ, מנכ״ל עמיטל, ניתן לקרוא בגיליון אוקטובר של מגזין PORT2PORT או בלינק לפורמט הדיגיטלי של המגזין.