יבוטל לצמיתות המכס על יבוא ציוד ואביזרים רפואיים

זאת לאחר שתמה תקופת הניסיון בה בוטל המכס למשך חצי שנה. נשיא איגוד לשכות המסחר: ביטול המכס יביא לייעול ופישוט היבוא של מוצרים שתרומתם לבריאות הציבור משמעותית


00:00 ,18.01.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת לאחר שתמה תקופת הניסיון בה בוטל המכס למשך חצי שנה. נשיא איגוד לשכות המסחר: ביטול המכס יביא לייעול ופישוט היבוא של מוצרים שתרומתם לבריאות הציבור משמעותית
 
מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, החליט לבטל באופן קבוע את המכס על יבוא ציוד ואביזרים רפואיים מארצות שלישראל אין עמן הסכם סחר חופשי. זאת לאחר שתמה תקופת הניסיון בה בוטל המכס למשך חצי שנה.
 
החלטה זו התקבלה בעקבות פנייתם של אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, ויהודה גיל, יו"ר ענף ציוד רפואי באיגוד לשכות המסחר, למנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי. 
 
לין בירך על כך שנסרדישי קיבל את עמדת איגוד לשכות המסחר ואמר כי "ביטול המכס יביא לייעול ופישוט היבוא של מוצרים שתרומתם לבריאות הציבור משמעותית. אין מקום להטיל מכסים על יבוא מוצרים שממילא אינם מיוצרים בישראל. להחלטה חשיבות מיוחדת לאור העובדה שמדובר בתחום מציל חיים."
 
כיום על יבוא ציוד ואביזרים רפואיים שמקורו במדינות שלישראל אין עמן הסכם אזור סחר חופשי, דוגמת: סין, יפן, אוסטרליה, הודו, ניו זילנד, מדינות דרום אמריקה ועוד, מוטלים מכסים בשיעור של עד 12%. הבשורה שמביאה עמה ההנחיה החדשה היא שקבוצת מוצרים של ציוד רפואי חשמלי וחלקיו יהיו פטורים ממכס. כך למשל, בקבוצה זו נכללים מערכות לעירוי דם ונוזלים, צנתרים וציוד לאבחון רפואי.
 
להערכת יבואני הציוד הרפואי באיגוד לשכות המסחר, היקף יבוא ציוד רפואי (לא כולל מוצרי ציוד רפואי מטכסטיל, גומי ופלסטיק) נאמד בשנת 2008 בסכום של למעלה מ-250 מיליון דולר. כאשר רק כ-25% מהם מיובאים ממדינות שלישיות. להערכתם, הנזק להכנסות המדינה כתוצאה ממהלך זה הוא נמוך ביותר.