היערכות משרד הכלכלה לשער עולמי: לא יינתנו אישורי יבוא בין ה-10 וה-14 בינואר

המשרד ממליץ ליבואנים להסדיר את אישורי היבוא טרם החלפת המערכות או להיערך מראש ולתכנן את היבוא, כך שיגיע לארץ לאחר ה-14 בינואר 2018


14:11 ,02.01.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד הכלכלה והתעשייה נערך להשקה של מערכת סחר החוץ החדשה של מדינת ישראל -  "שער עולמי" של מינהל המכס ברשות המסים, הצפויה לעלות לאוויר ביום ראשון  14 בינואר (כ"ז טבת תשע"ח).

 

ממשרד הכלכלה נמסר כי החלפת המערכת תשליך על השירותים הרבים הניתנים ליבואנים, גם על ידי משרד הכלכלה והתעשייה, בהם עשרות אלפי אישורי יבוא בשנה, רישיונות למכסות יבוא, היתרי יבוא ועוד מגוון שירותים רחב.

 

ממשרד הכלכלה והתעשייה נמסר עוד כי על היבואנים להיערך לכך שבמסגרת החלפת המערכות, שירותי היבוא המקוונים של משרד הכלכלה והתעשייה לא יהיו זמינים כלל בין יום  10.01.18 בשעה 19:00 ועד ליום 14.01.18 בשעה 10:00.

 

בהתאם להודעת המכס בנושא משרד הכלכלה והתעשייה ממליץ להשלים את הגשת הבקשות לאישורי היבוא המבוקשים מוקדם ליום 10.1.18 או להיערך מראש ולתכנן את היבוא, כך שיגיע לארץ לאחר תאריך 14.01.18.

 

בטווח הארוך המערכת תייעל את אופן מתן השירות ליבואנים. עם זאת אנו צופים שיתכנו שיבושים בזמן עליית המערכת, והמשרד נערך אליהם על מנת לתת את השירות הטוב ביותר ליבואנים. משרד הכלכלה והתעשייה גיבש נוהל מקיף לכלל היחידות המעניקות שירותים ליבואנים, והקים מוקד ייעודי (מס' טלפון 2869*) במטרה לתת מענה מהיר לתקלות העשויות להתעורר עקב המעבר למערכת החדשה החל מיום 14.1.18, וזאת בנוסף למענה מיחידות המשרד.

 

מערכת שער עולמי מהווה פלטפורמה ממוחשבת משוכללת לניהול סחר החוץ של ישראל בסביבת עבודה אינטרנטית, המספקת גישה וזמינות מידית ומעמיקה למאגרי מידע. באמצעות מערכת זו, משרדי הממשלה, בהם גם משרד הכלכלה והתעשייה, יבואנים ועמילי מכס, יעבדו על בסיס נתונים אחד.