התעשיינים בתגובה להחלטת הוועדה להיטלי ההיצף: סומכים על השרים

אתמול החליטה הוועדה המייעצת לשר הכלכלה לעניין היטל היצף שלא לאמץ את החלטתו של הממונה על ההיצף במשרד הכלכלה להטיל היטל על המלט המיובא בשיעור של 30%


13:29 ,01.06.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

התאחדות התעשיינים הגיבה אתמול להחלטת הוועדה על היטלי ההיצף וציינה כי ״הגורמים המקצועיים הסכימו היום שוב כי טורקיה מנסה לפגוע בתעשיית המלט המקומית על ידי הצפת השוק במלט זול אבל שוב ברחו מקבלת ההחלטה המתבקשת. יום לאחר שהתכנית שלהם תתממש ואלפי עובדים בתעשיית המלט הישראלית יפוטרו, הטורקים יעלו את המחירים. כשזה יקרה, ישראל תהיה תלויה לחלוטין במלט הטורקי ולא תוכל לספק לעצמה מוצר כה בסיסי וחיוני לתשתיות, לבנייה ולביטחון. אנו סומכים על השרים שיקבלו את ההחלטה הנכונה והמתבקשת ויטילו היטל היצף בשיעור כפי שנקבע בהמלצותיו המקצועיות של הממונה. רק כך נגן על האינטרסים החיוניים למדינה ועל התעסוקה במשק ונשדר מסר ברור לעסקים, למשקיעים ולשותפי הסחר שלנו״.

 

נזכיר כי אתמול החליטה הוועדה המייעצת לשר הכלכלה לעניין היטל היצף שלא לאמץ את החלטתו של הממונה על ההיצף במשרד הכלכלה דני טל, להטיל היצף על המלט המיובא מיוון ומטורקיה בשיעור של עד 30%. הוועדה טענה כי לא נמצא קשר סיבתי בין היקף הנזק שנגרם לנשר, ליבוא המלט מתורכיה. המלצות הוועדה יוגשו לשרי הכלכלה והאוצר.

 

חרף ההחלטה לדחות את בקשת הממונה על היטלי הסחר להטיל היטל נרחב על יבוא של מלט, הוועדה המייעצת קבעה כי המכס המינימלי בגובה של 0.25% על מלט שמיובא מטורקיה ומיוון – יישאר על כנו.