לין לשר האוצר: יש להמשיך את מדיניות הפחתת המכסים

נשיא איגוד לשכות המסחר פנה לשר האוצר ליברמן והציע להפחית מכסים על מוצרי מזון בסיסיים ששיעור המכס עליהם עומד על 12% ויותר, על מנת להוזיל את יוקר המחייה ולהגביר את התחרות בעזרת כניסתם של שחקנים נוספים למגרש היבוא


11:10 ,25.07.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות גל ההתייקרויות במשק והעלייה המתמדת ביוקר המחייה פנה נשיא איגוד לשכות המסחר, עו״ד אוריאל לין, לשר האוצר ליברמן והציע להפחית מכסים על מוצרי מזון בסיסיים ששיעור המכס עליהם עומד על 12% ויותר, על מנת להוזיל את יוקר המחייה ולהגביר את התחרות בעזרת כניסתם של שחקנים נוספים למגרש היבוא. עותק מהמכתב נשלח גם לראש הממשלה לפיד ולשרת הכלכלה ברביבאי.

 

חלק ניכר ממוצרי הצריכה הבסיסיים הם מוצרים מיובאים וההשפעה על מחירם נובעת בין היתר גם מהתייקרויות חומרי הגלם בעולם ועליית מחירי התובלה הימית. חשוב להדגיש כי בנוסף על המכס מוטל גם מס ערך מוסף בשיעור 17% על מלוא ערך היבוא. ביטול המכסים יקזז גם התייקרות מסוג זה, הנתח במחיר שאינו נמצא בשליטת היבואנים.

 

המוצרים שנכללו במכתב הם: גבינות ששיעור המכס עבורן עומד על 8 ₪ לק״ג. במקרה זה, המכס מוטל גם על משקל המים באריזה, חלב עמיד שסך המכס שנגבה עבורו עומד על 40%, מוצרי שימורים בעלי שיעור מכס של 12% - טונה, תירס, זיתים, מלפפונים ועוד, ירקות קלויים עם שיעור מכס של 12%.

 

הפחתת המכסים תוביל להוזלה על מוצרי בסיס אלה, תאזן את ההתייקרויות ביבוא שאינן בשליטת היבואנים, והכי חשוב, תניע יבואנים נוספים להיכנס לתחום ותגביר את התחרות מה שישפיע מיידית על מחירי המוצרים וימשוך אותם כלפי מטה.