מיסוי על שמנים ותוספי דלק יידחה לאחר הבחירות

רשות המיסים הגיעה להסכמה עם ועדת הכספים לדחות את המיסוי החדש ולדון בתקנות שהיו אמורות להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2020 רק לאחר הבחירות. מועצת המובילים: השפעה כלכלית קשה על חברות ההובלה וההיסעים


11:38 ,18.12.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

נזכיר כי רשות המיסים החליטה למסות שמנים ותחליפי דלק החל מה-1 בינואר 2020. לטענת רשות המיסים, הסיבה למיסוי זה הינה התופעה של מהילת סולר בשמנים ותחליפים בכדי להוזיל את עלות הסולר.

 

יחד עם זאת, ב-11 בדצמבר (לפני כשבוע) תוכננה להתקיים בנושא ישיבה של ועדת כספים, אולם הישיבה בוטלה ברגע האחרון, לאחר שחלק מחברי הוועדה הביעו התנגדות לדון בסוגיה זו במצב הפוליטי הנוכחי. לנוכח המצב, רשות המיסים הגיעה להסכמה עם ועדת הכספים לדחות את המיסוי החדש ולדון בתקנות רק לאחר הבחירות.

 

ממועצת המובילים נמסר כי לגביית המס החדש תהיה השפעה קשה מבחינה כלכלית על חברות ההובלה וההיסעים. רק על מנת לסבר את האוזן - טיפול במוסך לרכב פרטי יתייקר בכ-6.5 שקל בגין המס, מה שאומר שבעלי הרכבים הכבדים המחזיקים ציי רכב גדולים ומשתמשים ביותר מגלון שמן אחד בטיפול לרכב בודד, יאלצו לספוג הוצאות גבוהות בהרבה.

 

״זוהי לא פעם ראשונה, שהרגולציה משיתה הוצאות על בעלי הרכבים הכבדים - התקנת המסננים, התקנת מערכות התראה, ביטול החזר הבלו על הסולר בהדרגה ועוד, אלא שהפעם ייפגעו גם בעלי הכבים הפרטיים ובכללן כמובן חברות הליסינג וחברות המוניות. אנו נמשיך לעקוב ונהיה שם בכדי להביע התנגדותנו״.