משרד הכלכלה: 40 מוצרים נוספים אושרו ליבוא על פי התקינה הבינ״ל

בין המוצרים עדשות למשקפיים ומשקפי שמש, מצתים, אופניים, כלי הגשה מזכוכית. שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי: ״מצפים שהמאמץ יתבטא בהגברה משמעותית של התחרות ובגיוון המוצרים בשווקים״


14:28 ,24.11.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

ממשרד הכלכלה נמסר כי הצוותים המקצועיים של מינהל התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה ממשיכים לבחון ולהרחיב את התקנים הרשמיים המבוססים על תקינה בינלאומית, באופן שיאפשר יבוא בהתבסס על העמידה בתקינה הבינלאומית, ללא חובת הוכחת עמידה בתקן הרשמי הישראלי.

 

בין 40 התקנים הנוספים שנבחנו עד כה ונמצאו כמתאימים, אושרו מוצרים צרכניים כגון משקפיים – עדשות ראיה ומשקפי שמש, אופניים, מצתים, וכן ציוד מגן אישי, אלקטרודות, מערכות צנרת מים לבניינים, מצברים ועוד.

 

תקנים אלו מצטרפים לרשימת התקנים הארוכה, המונה מעל 200 תקנים, אשר כבר אושרה ונמצאה כמתאימה, הכוללת, בין היתר, את המוצרים הבאים: מוצרי חשמל לבית (מקררים, מכונות כביסה, מדיחי כלים, תנורים גופי תאורה ועוד), מוצרי אלקטרוניקה, מוצרי ילדים (צעצועים לילדים מעל גיל 3, עגלות תינוק, מיטות ולולים, נדנדות, כסאות גבוהים ועוד), מוצרי פנאי וספורט, מוצרים לבית ועוד.

 

רפורמה זו מתבצעת במקביל לרפורמה גדולה נוספת בתחום, המאפשרת יבוא לישראל גם על בסיס הצהרת יבואן, כי המוצר עומד בדרישות התקן הרשמי הישראלי, וזאת במקום משטר הבדיקות בכניסה שהונהג עד היום.

 

על פי הרפורמה הגדולה, את כל המוצרים שחל עליהם תקן רשמי ישראלי, פרט למוצרים מסוכנים במיוחד כגון מוצרי כיבוי אש, מוצרי גז וכיוב׳, ניתן לייבא על בסיס הצהרה כי המוצר עומד בכל דרישות התקן הרשמי החלות עליו, כך שאינו מסכן את הצרכנים בטיחותית או בריאותית. צעד זה יצמצם את עלויות היבוא ויקצר את זמן העיכוב בנמלים.

 

ממשרד הכלכלה נמסר כי ״אנו מצפים שהמאמץ יתבטא בהגברה משמעותית של התחרות ובגיוון המוצרים בשווקים שיובילו להורדת יוקר המחייה. על מנת לשמור על בטיחות המוצרים ואיכותם, אנו פועלים בד בבד להקלות ולתגבור מערך האכיפה של מינהל התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, כך שיוגברו פעילויות הפיקוח והאכיפה בנמלים ובשווקים על המוצרים ותוחמר הענישה כלפי אלו שיפרו את הכללים״.