נפתח המחזור השני של קורס סוכני מכס לתושבי הרשות הפלשתינאית

בקורס, שמעבירה המכללה העסקית של לשכת המסחר בשיתוף ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, לומדים 45 סוכנים פלשתינאים


00:00 ,24.03.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

45 פלשתינאים מרחבי יהודה ושומרון התחילו לאחרונה את המחזור השני של קורס סוכני המכס שמעבירה המכללה העסקית של לשכת המסחר תל אביב והמרכז.

את הקורס הראשון שהעבירה המכללה העסקית סיימו 26 בוגרים.

הקורס, בן 189 שעות אקדמיות, מועבר בשיתוף ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים של ישראל ובמימון הארגון האמריקאי USAID (The U.S. Agency for International Development). המשתתפים הינם אקדמאים בעלי תארים במקצועות דוגמת ראיית חשבון ולוגיסטיקה, בגילאי 25-55 ועוסקים בתחומי היבוא, יצוא וסחר בינלאומי ברשות הפלשתינאית.

הקורס נערך במשך חצי שנה במזרח ירושלים. הלימודים כוללים סיווג טובין, הערכה וחוקיות, יחד עם סיורים מודרכים בנקודות היבוא ויצוא בארץ - נמלי הים והאוויר ומעברי הגבול. בין המרצים נמנים אנשי אקדמיה ואנשי שטח, בהם נציגים ממשרדי הממשלה ומכון התקנים ועוד.

מטרת הקורס היא ללמד את המשתתפים הפלשתינאים, שרובם פועלים מול סוכני מכס ישראליים, אודות תהליכי המכס והשילוח הבינלאומי הישראלים, הסכמי הסחר, חוקיות היבוא וביטוח, על מנת לייעל את עבודתם מול אנשי המקצוע בישראל ולבנות עתודה ניהולית ברשות, שתהווה את התשתית לפעולת המכס הפלשתינאי בעתיד.

בנוסף לידע, מסייע הקורס למשתתפים את איכות השירות הניתן כיום ליבואנים מאזור עזה ויהודה ושומרון, כמו גם את הפחתת העלויות שנדרשים יבואנים פלשתינאים לשאת בגין אישורי מסמכים ושינוע סחורות וצמצום הביורוקרטיה הכרוכה במעבר בנקודות המכס.

אמיר שני, אמיר שני, יו"ר ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים וסגן נשיא איגוד לשכות המסחר: "סידרת ההכשרות המקצועיות להן מעניק הארגון את הליווי המקצועי, הן בהרצאות והן בסיורים בנקודות המעבר, הידקו באופן מועיל את מערכת היחסים בין מגזר המכס והשילוח הבינלאומי הישראלי והפלשתינאי, ובד בבד תרמו לשקיפות תפעולית והבנה טובה יותר של דרישות חוקי היבוא. שיתוף הפעולה תרם להוזלה בעלויות היבוא לרשות".

שני הוסיף כי ההכשרה המקצועית שנעשית בגיבוי מינהל המכס הישראלי, זכתה להדים ותגובות חיוביות בעולם, הרואה במיזם זה לא רק את תרומת מגזר סוכני המכס בישראל לחיזוק מרקם היחסים העדין, אלא גם, ובעיקר, דוגמא יוצאת דופן לשיפור מערכת היחסים המסחריים עם הרשות.

מנהלת המכללה העסקית לבנת קיזנר: "אנו שמחים על פתיחת מחזור נוסף של הקורס. לקורס השנה היה ביקוש גבוה ברשות הפלשתינית ואני מאמינה שמדובר במודל שיהווה את הדרך הנכונה לשיתוף פעולה בתחום סחר החוץ, חיזוק הקשר עם המגזר העסקי ברשות הפלשתינאית, התווית כיוון נכון וסיוע ביצירת מקומות עבודה ברשות".