רשות המסים: 8 שנות מאסר לעבריין מס

בית משפט השלום גזר את העונש על הנאשם המרכזי בפרשת "הילוך חוזר" לאחר שהורשע בביצוע שורה ארוכה של עבירת מס חמורות על חוק מס ערף מוסף בהיקף של 788 מיליון שקל


09:22 ,01.02.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

בית משפט השלום באשקלון , כב' השופט אבשלום מאושר, גזר היום 8.3 שנות מאסר בפועל על יעקב דני ביטון, הנאשם המרכזי בפרשיית "הילוך חוזר", זאת לאחר שהורשע,  בביצוע שורה ארוכה של עבירות מס חמורות על חוק מס ערך מוסף והן על פקודת מס הכנסה, בהיקף של יותר מ- 788 מיליון שקל בין השנים 2011-2012. המדינה יוצגה בהליך זה על ידי עו"ד הדס זהר ועו"ד סעיד עתאמנה מהלשכה המשפטית האזורית - מע"מ אשדוד.

 

יעקב דני ביטון הורשע בביצוע שורה ארוכה של עבירות מס חמורות, ביניהן, קיזוז והפצת  חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף של 789,000,000 שקל, שמס הערך המוסף בגינן, לבדו, הינו בסך של כ-110 מיליון שקל. לפי הנטען בכתב האישום המתוקן, עמד הנאשם - יעקב דני ביטון, בראש תכנית עבריינית שכל תכליתה להפחית, שלא כדין, את תשלומי מס הערך המוסף שהוא חייב בהם ולסייע בידי עוסקים אחרים לעשות כן.

 

העבירות התגלו בעקבות חקירה רחבת היקף, אשר התנהלה ע"י צוות חקירה משותף של מחלקת חקירות מכס ומע"מ תל אביב והמרכז יחד עם מחלקת חקירות מס הכנסה ויחידת להב 433 של משטרת ישראל.

 

בנוסף לעונש המאסר בפועל, גזר בית המשפט על יעקב דני ביטון 36 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים שלא יעבור עבירות מס מסוג "פשע", וכן 12 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים שלא יעבור עבירות מס מסוג "עוון". כמו כן, הטיל על הנאשם, קנס כספי בסך של 5 מיליון שקל. יצוין כי לנאשם עונש מאסר תלוי ועומד של 14 חודשי מאסר בפועל מתיק פלילי נוסף. ביהמ"ש קבע בגזר דינו כי עונש המאסר שנגזר היום של 100 חודשי מאסר בפועל ירוצה במצטבר לו.