בכירי ענקית ריטייל תאילנדית מבקרים בישראל

משלחת עסקית בכירה של חברת CPall המפעילה את 12 אלף החנויות של הרשת הגיעה היום לביקור בן שלושה ימים בישראל בחיפוש אחר טכנולוגיות ישראליות. בין השאר מתעניינת החברה בטכנולוגיות בתחום הריטייל-טק


13:01 ,27.02.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

היום הגיעה לישראל משלחת עסקית בכירה של חברת CPall, המפעילה כ-12,000 חנויות 7Eleven ברחבי תאילנד, על מנת לבחון טכנולוגיות ישראליות בתחומי הריטייל, הרפואה מרחוק (Telemedicine) והאוטומוטיב.

 

בראש המשלחת המבקרת השבוע בישראל עומד Dr. Anuruck Watanathawornwong ה-Chief New Business Officer של החברה, האמון על תכנון, צמיחה והטמעה של המודלים העסקיים החדשים של הרשת בשנים הקרובות. בביקורו בן שלושת הימים בארץ יבקר ויפגוש הבכיר כ-20 חברות חדשניות שיסייעו לרשת לצמוח לאפיקים חדשים בשנים הבאות.

 

דגן אלוני, הנספח המסחרי של משרד הכלכלה והתעשייה בתאילנד מוסר: ״זהו ביקור ראשון מסוגו של חברת CPall בישראל. מדובר בחברה הצרכנית הגדולה בתאילנד ואנו שמחים שלאחר עבודה מאומצת הצלחנו להביא את מקבלי ההחלטות בחברה לשלושה ימים מלאים בישראל, בהם יפגשו את חברות ישראליות המכוונות לשווקים במזרח. אנחנו ממשיכים לפתוח דלתות לחברות הישראליות ולדאוג שלביקורים עסקיים מסוג זה תהיה המשכיות לשם קידום התעשייה הישראלית בתאילנד״.

 

חברת CPall היא חברת ה-B2C הגדולה בתאילנד, בשווי של כ-25 מיליארד דולרים. החברה היא חברת בת של תאגיד CP, קונגלומרט בעל 300 חברות בנות, בתחומי הריטייל, המזון, האוטומוטיב והפיננסים. מעבר לרשת 7Eleven מחזיקה החברה גם ברשת הסופרמרקטים Makro, רשת בשווי של 6 מיליארד דולרים הפעילה כ-100 סניפי ענק בתאילנד.

 

מזה תקופה מתכננת רשת המרכולים לקדם מודלים עסקיים חדשים אשר ייצרו הכנסה מלבד עסקי הריטייל. פריסת הרשת הרחבה, המגיעה לכל נקודה בתאילנד עקב מודל הזיכיונות שלה, פותחת לחברה אפשרויות מעניינות לכניסה לשווקים שצוברים תאוצה במדינה.

 

אחד המודלים בהם בחרה החברה הוא שוק ה-Telemedicine. לתאילנד מוניטין ברמה עולמית בתחום הבריאות. במדינה מועסקים רופאים בינלאומיים מוסמכים ובבתי החולים הפרטיים המובילים יוכל מטופל ממוצע ליהנות מרפואה טובה, בתנאים של מלון חמישה כוכבים וב״מחירי תאילנד״. עם זאת, רפואה זו אינה מונגשת לכל אזרח וקיימים אזורים רבים בתאילנד שהרפואה בהם אינה נגישה. על כן, מתכננת החברה להקים קליניקות רפואיות מרחוק בסניפי הרשת, אשר יאפשרו ללקוחות לקבל אבחון ראשוני ומרשם מיידי לרכישת התרופות בחנות.

 

תחום נוסף בו תתמקד החברה הוא הריטייל-טק, תחום בו ישראל יצרה לעצמה מוניטין חדשני ומתקדם. טכנולוגיות Self-Checkout, E-Commerce וניטור מדפים הן רק חלק מהטכנולוגיות שהחברה התאילנדית מגיעה לבחון בארץ.

 

ממינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה נמסר כי סך הסחר בסחורות עם תאילנד בשנת 2018 עמד על כ-920 מיליון דולר מתוכם כ-380 מיליון דולר יצוא וכ-540 מיליון דולר יבוא.