ההסתדרות והמגזר העסקי: פיצוי ״שומר החומות״ - ע״פ הוראות פיקוד העורף

לקראת הדיון בוועדת הכספים של הכנסת, שלחו יו״ר ההסתדרות ויו״ר נשיאות המגזר העסקי מכתב דחוף לשר האוצר וביקשו להעניק פיצוי לכלל העסקים והעובדים בטווח המגבלות שנקבעו ע״י פיקוד העורף ולא רק לאלה בטווח של עד 40 ק״מ מרצועת עזה


09:51 ,25.05.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

ההסתדרות ונשיאות המגזר העסקי קראו אמש (ב׳) להחיל מנגנון פיצוי נזקים עקיף אחיד לכלל העסקים והעובדים אשר נפגעו במהלך מבצע ״שומר החומות״, בכל האזורים שנכללו בהגבלות אשר הטיל פיקוד העורף. מחר בבוקר תתכנס ועדת הכספים של הכנסת לדון במתווה הפיצוי.

 

במסגרת המבצע הטיל פיקוד העורף מגבלות על פעילות חינוכית ועסקית על מנת לשמור על חיי התושבים. החלטה זו שיבשה את הפעילות העסקית, לא רק בטווחים הקרובים לרצועת עזה, אלא באזורים נרחבים ברחבי הדרום, השפלה והמרכז - שמעבר לטווח ה-40 ק״מ.

 

במכתב ששלחו יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו״ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי לשר האוצר ישראל כץ, הבהירו השניים כי יש לפצות את כלל העסקים והעובדים בטווח המגבלות שנקבעו על ידי פיקוד העורף, כפי שנעשה במערכות קודמות דוגמת ״צוק איתן״.

 

לדברי השניים, הכוונה לפצות רק על בסיס טווח גיאוגרפי, ״מחטיאה את המטרה ומותירה עסקים ועובדים רבים מחוץ לטווח הפיצוי. לכן, יש לוודא כי כלל העסקים והעובדים שבטווח המגבלות של פיקוד העורף ייכללו״.