השר כץ: ב-2018 תהיה הורדת תעריפים בנמלים

שר התחבורה דיבר בכנס קיסריה על הקמת נמלי הים החדשים, הבאת כל הגורמים במשק למצב של תחרות והקמת שדות תעופה בינלאומיים בתמנע וברמת דוד


11:14 ,04.11.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה ישראל כץ נאם אתמול (ב') בכנס אלי הורוביץ לכלכלה וחברה (כנס קיסריה) של המכון הישראלי לדמוקרטיה.

 

בתחילת המושב הציגו מנו גבע ופרופ' תמר הרמן סקר שערכו במיוחד לרגל הכנס. הסקר בחן את רמת הביצוע של השרים. על פי הסקר, מדורג כץ במקום הראשון, עם 57% תמיכה. אחריו מדורג ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם 41% תמיכה ואחריו שר הכלכלה נפתלי בנט.

 

במסגרת הכנס אמר כץ: "אם הייתי בתפקיד בעל השפעה על כל תחומי המשק, הייתי מתמקד בשני נושאים מרכזיים - במישור האסטרטגי החיצוני - הסחר בין ישראל לארצות הברית ומדינות אסיה כמו הודו, סין ויפן, מבלי לנטוש את האחרות, כמובן. הממשלה יכולה להתוות את הקשר עם אותם גורמים.

 

"הנושא השני הוא להביא את כל הגורמים במשק, ממשלתיים ופרטיים, למצב של תחרות. אני דורש תחרות אמיתית בכל אחד מהתחומים המרכזיים, כמו דיור, מזון, מונופולים, תשתיות מרכזיות וכו'. התחרות קודמת להפרטה. מונופול פרטי גרוע ממונופול ממשלתי".

 

בנושא הנמלים אמר כץ: "הנחנו אבן פינה לנמל הפרטי החדש באשדוד. זה אומר הכל - יש תחרות, מאפשרים לחברות אחרות להתמודד. אין את זה בתחום הדיור. הדבר הזה יכול להרחיב את טווח האפשרויות. אני צופה שהמכרז להפעלת נמלי אשדוד וחיפה יצליחו. כל הכסף מגיע ממשקיעי חוץ ופרטיים, ללא השקעה מהמדינה. לא תהיה העלאת תעריפים, אלא הורדת תעריפים ב-2018. בנוסף, העסקת אלפי עובדים. אנחנו נותנים מתנה למשק.

 

"בתחום התעופה, אנחנו מקימים עד סוף 2016 שדה התעופה ברמון, ליד אילת, במקום זה שבאילת, שלא מתאים ויפונה לטובת פיתוח העיר. יהיה גם שדה תעופה משלים, בינלאומי, ברמת דוד. חייבים שדה משלים, כי זה חיוני. קיבלנו את ההחלטה יחד עם חיל האוויר ואנחנו נקים אותו שם".

 

בנוגע לענף הרכב אמר כץ: "גם בענף הרכב צריכים להיכנס לתחרות. אני מכיר את הסיסמה שזה רק מיסוי. גם אני בעד הורדת מיסוי, אבל זה לא תירוץ. אנחנו בשלבים אחרונים של קידום חוק בכנסת, שיסדיר את נושא המיסוי. אני משוכנע שתהיה תחרות. בקרוב אני הולך להפריט גם את מבחני הנהיגה המעשיים. עם כל הכבוד, לא ייתכן שתלמידים ימתינו חודשים לטסט".