ישראל תקדם תקשורת וטכנולוגיות מידע מול מדינות מתפתחות

לאחר חתימת הסכם מול הבנק העולמי, יגיעו לישראל שלוש משלחות: בתחום ה-ICT ומים, משלחת ICT וחקלאות ומשלחת בתחום הסייבר


12:54 ,30.11.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

ישראל חתמה על הסכם עם הבנק העולמי בתחום התקשורת וטכנולוגית המידע. ההסכם ביוזמת מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה.

 

הסכם, שנחתם בסוף השבוע האחרון בוושינגטון, הוא ראשון מסוגו שנחתם עם הבנק העולמי, במטרה לקדם חדשנות טכנולוגית במדינות מתפתחות.

 

בשנים האחרונות פעלה הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה בוושינגטון מול מחלקת ה-ICT  של הבנק העולמי, במטרה לחלוק את הניסיון, הטכנולוגיה והחדשנות של התעשייה הישראלית בתחום עם המדינות המתפתחות הלוות מהבנק.  ההסכם שהתגבש בחודשים האחרונים הוא תוצר של עבודה מתמשכת זו. פעילות זאת נעשתה בהנחיית מערך כלי סיוע לתעשייה במינהל סחר חוץ.

 

לצורך יישום ההסכם יעמיד משרד הכלכלה סכום של כשני מיליון שקל. הפעילויות תחת ההסכם כוללות משלחות של בכירים מהבנק העולמי ונציגים של מדינות מתפתחות, שיגיעו לישראל לטובת הדרכת המשתתפים בניסיונה של ישראל בסוגיות מדיניות ושיתופם ביכולות הישראלית בתחום ה-ICT.

 

במסגרת ההסכם צפויות להגיע שלוש משלחות  לישראל בשנתיים הקרובות: משלחת בתחום ה-ICT  ומים, משלחת ICT  וחקלאות ומשלחת בתחום הסייבר. כמו כן, ההסכם כולל מימון ישראלי לסיוע טכני בתחום הסייבר, הבאת פאנל מומחים מהבנק לארץ בתחום ה-ICT  ופרק אודות החדשנות הישראלית בסקטור ה-ICT בפרסום מוביל של הבנק העולמי.

 

שר הכלכלה נפתלי בנט: "מדינת ישראל היא מדינה מובילה בתחום ה-IT , סייבר ובממשק הטכנולוגי של תחום ה-IT  עם סקטור המים והחקלאות. כמדינה שעד סוף שנות ה-70' קיבלה סיוע מהבנק העולמי, אנחנו גאים להצטרף למדינות התורמות לבנק ולחלוק את המומחיות והחדשנות הישראלית עם הבנק העולמי ועם העולם המתפתח. ההסכם יאפשר למדינות המתפתחות להיחשף ליכולות הטכנולוגיות הישראליות".

 

מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה אוהד כהן: "חתימה על הסכם זה היא צעד חשוב בשיתוף הפעולה עם הבנק העולמי. ההסכם מצטרף לשורה של כלים נוספים אשר מפעיל מינהל סחר חוץ לתמיכה בפעילות בעולם המתפתח. באמצעות כלים מהסוג הזה, אנו מקווים להגביר את חשיפת הטכנולוגיות הישראליות בעולם. אנו שמחים על שיתוף הפעולה הפורה עם הבנק שהוביל להסכם זה".

 

מנהל היחידה הגלובלית של הבנק העולמי בתחום ה- ICT והתחבורה פייר גויסלין: "לבנק העולמי יש עניין רב להציג ללקוחותיו מומחיות וידע מהעולם. ישראל הינה מדינה מובילה בטכנולוגיות המידע ויישומם בתחומי החקלאות, מים והסייבר. אנו שמחים מאוד שישראל בחרה את סקטור ה-ICT  לטובת לשיתוף פעולה עם הבנק".

 

יצוין שהבנק העולמי הוא גוף מולטי-לטראלי, המספק הלוואות למדינות המתפתחות למטרות פיתוח ומלחמה בעוני. בשנת 2013 הבנק השקיע בפרויקטים שהיקפם עמד על כ-56 מיליארד דולר. היקף הפרויקטים בהם מעורבת יחידת ה-ICT גדל מסכום של 500 מיליון דולר בשנת 2006 ל-1.7 מיליארד דולר בשנת 2014. מדינת ישראל חברה בבנק העולמי משנת 1954 ומחזיקה ב-0.32% ממניות הבנק. ישראל מיוצגת בדירקטוריון הבנק על ידי נציג בנק ישראל. הלוואה האחרונה ניתנה לישראל על ידי הבנק בשנת 1975.