לראשונה: יוקם פארק הייטק במגזר הערבי

הפארק, שיוקם באזור התעשייה נצרת, ישמש להקמת מפעלי תעשייה בדגש על הייטק והשטח לשיווק יעמוד על כ-40 דונם, אשר בו צפויים להיות מועסקים כ-200 עובדים. כמענה לביקושים הגבוהים ישווקו מגרשים לתעשייה ומלאכה למגזר הערבי באזור התעשייה כפר כנא


09:50 ,16.11.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

מינהל אזורי תעשייה במשרד הכלכלה והתעשייה מודיע לראשונה על הקמת פארק הייטק במגזר הערבי באזור התעשייה נצרת. הפארק ישמש להקמת מפעלי תעשייה בדגש על הייטק והשטח לשיווק יעמוד על כ-40 דונם נטו, אשר בו צפויים להיות מועסקים כ- 200 עובדים.

 

המשרד סיים את עבודות התכנון ונמצא לקראת התחלת עבודות הפיתוח הראשוני. תקציב הפרויקט שכולל תכנון וביצוע עבודות מוערך בכ-21 מיליון ₪ ושיווק  הקרקעות יחל ברבעון האחרון של שנת 2022.

 

ע״פ נתוני דוח ההמלצות של ״הועדה הבין משרדית לקידום חדשנות והייטק בחברה הערבית״ בהובלת משרד הכלכלה והתעשייה, כ-11% מקרב המועסקים הערבים במשק עוסקים בתעשייה המסורתית, כ- 16% במסחר ושירותים, כ-17% בתחום הבינוי, כ-6% בתחומי אירוח ואוכל ורק כ-2% מועסקים בתחום ההייטק, על אף שבשנים האחרונות חל גידול משמעותי במספר העובדים הערבים בענף.

 

עוד מצוין בדוח כי ״חריגה בנוף בתוך החברה הערבית היא העיר נצרת, שם נוצר עם השנים התפתחות הדרגתית של אקוסיסטם מקומי שמשך אליו חברות עסקיות, עמותות וכד' בתחום ההייטק. להתפתחות האקוסיסטם בנצרת השלכות חיוביות על העיר, הן מבחינת משיכת מעסיקים לעיר, גידול ביזמות המקומית ועלייה בשיעורי התעסוקה בענף ההייטק שמביאים לגידול בהכנסות הממוצעות למשק בית בעיר״.

 

הדוח שפורסם ביוני השנה, מדגיש כי משרד הכלכלה והתעשייה מפעיל מגוון כלי מדיניות לסיוע לענפים בפיריון נמוך, כך למשל, מסלולי סיוע בהטמעת טכנולוגיה, ייצור מתקדם והעלאת פיריון ברשות ההשקעות, ייעוץ וליווי במסגרת המכון לייצור מתקדם במינהל תעשיות, מסלולי דיגיטציה ומסחר מקוון בסוכנות לעסקים קטנים.

 

בנוסף, החל שיווק מגרשים לתעשייה ומלאכה במגזר הערבי באזור התעשייה כפר כנא שלב ג׳. מינהל אזורי תעשייה מבצע באזור התעשייה עבודות לצורך שיווק מגרשים, היקף העבודות נאמד בכ-23 מלש״ח. במקצה זה ישווקו 10 מגרשים בשלב ג׳ בשיטת ״צפי לעודף ביקושים על היצע״, בשטח של כ-47 דונם, אזור הצפוי לספק תעסוקה לכ-500 עובדים.

 

רן קויתי, מנהל מינהל אזורי תעשייה במשרד הכלכלה והתעשייה: ״קידום החדשנות וההייטק בחברה הערבית מהווה מפתח לצמצום פערים ולפיתוח כלכלי בישראל, כאשר השתלבותה של החברה הערבית בענף, יגדיל את תרומתה כחברה חדשנית, יצרנית ויציבה ובמקביל תקדם את ענף החדשנות וההייטק שהינו ה׳קטר׳' של המשק הישראלי״.

 

נתוני מינהל אזורי פיתוח שבמשרד הכלכלה והתעשייה המצביעים על המשך שיווק המגרשים, מעידים על תנופה בפיתוח התעשייה בישראל – הקמת מפעלים חדשים, הרחבת מפעלים קיימים, מעבר של מפעלים ממבנים שכורים אל מבני קבע באזורי תעשייה ומעבר מפעלים ממרכז הארץ לאזור פיתוח א׳ בו זכאים להטבות על פי חוק לעידוד השקעות הון.