מלחמת הסחר: עסקים אמריקאיים שילמו היטלים בשווי 4.4 מיליארד דולר

ההיטלים ששולמו בספטמבר האחרון מייצגים עלייה של 54% לעומת ההיטלים ששולמו בספטמבר 2017 – זאת למרות שהערך הכולל של היבוא גדל ב-10% בלבד. היטלי התגמול פגעו ביצוא האמריקאי שירד ב-26%


13:33 ,08.11.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי נתונים שנחשפו במסגרת קמפיין אמריקאי נגד היטלים בשם Tariffs Hurt the Heartland עולה כי במהלך ספטמבר 2018 שילמו עסקים אמריקאיים היטלים ״חסרי תקדים״ בהיקף של 4.4 מיליארד דולר.

 

מהנתונים עולה כי ההיטלים ששולמו בספטמבר האחרון מייצגים עלייה של 54% לעומת ההיטלים ששולמו בספטמבר 2017 – זאת למרות שהערך הכולל של היבוא גדל ב-10% בלבד.

 

היטלים שהוטלו בתגובה על ידי מדינות אחרות משפיעים גם על הייצוא של עסקים אמריקאים ובספטמבר 2018 ירד יצוא הסחורות הכפופות להיטלי תגמול ב-26% לעומת ספטמבר אשתקד.

 

מנהלי חברות במספר תעשיות בארה״ב מזהירים מזה חודשים מפני ההשפעה הפוטנציאלית של ההיטלים, כמו גם השפעתם של היטלי המכס שיוטלו בתגובה להם, על שולי הרווח שלהם.

 

נציין כי העדכון האחרון של ההיטלים בגובה 10% על סחורות מיובאות מסין בשווי של 200 מיליארד דולר - נכנס לתוקפו בסוף ספטמבר, כך שהנתונים של אוקטובר עלולים לחשוף עוד עלויות לעסקים.

 

בנוסף, תעריפים אלה יעלו ל-25% בתחילת השנה הבאה – עובדה שתיצור עלויות נוספות עבור היבואנים האמריקאים.

 

נציין כי מאז חודש יולי נרשמה ירידה ביצוא הסחורות הכפופות להיטלי התגמול. בדומה להיטלי היבוא, הנתונים אינם מייצגים באופן מלא את היטלי התגמול שהטילה סין על ייבוא ​​של 60 מיליארד דולר מארה״ב, שהוטלו גם הם החל מה-24 בספטמבר.

 

״להיטלי התגמול היתה השפעה מיידית וחריפה על הייצוא מארה״ב״, ציינו מנהלי קמפיין Tariffs Hurt the Heartland האמריקאי.