מנגנון שיתוף מידע בינלאומי ירכז מידע על מוצרי צריכה מסוכנים

כינוס של קבוצת עבודה, בהשתתפות נציגים מ-40 מדינות החברות ב-OECD נפתח בתל אביב


00:00 ,19.04.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

אתמול (ד') נפתח בתל אביב כינוס קבוצת העבודה מטעם ה–OECD, המוקדש לבחינת מדיניות בטיחות מוצרי הצריכה ותקינותם.

הכינוס יעסוק בקידום תוכנית לשיפור שיתוף המידע וקידום שיתוף הפעולה הבין מדינתי באכיפה בינלאומית של בטיחות המוצרים. בתום הדיון תתקיים סדנא בנושא הערכת סיכונים במוצרי צריכה.

כינוס קבוצת העבודה לבטיחות מוצרים נולדה לפני כשנתיים בהובלת מינהל התקינה במשרד התמ"ת. בכינוס משתתפות כ-40 נציגים ממדינות ה-OECD.

בין השאר, בוחנים בקבוצה הקמת מנגנון להחלפה מהירה של המידע במסגרת בסיס הנתונים הבינלאומי שיוקם, וירכז מידע על מוצרים שהורדו מהמדף, במטרה לעזור למחוקקים ברחבי העולם לזהות נושאים בעייתיים בשלבים מוקדמים ולהוביל לכך שמדינות יסירו מהמדף מוצרים המהווים סכנה לבריאות ובטיחות הצרכנים.

מנהל מינהל התקינה במשרד התמ"ת גרישה דויטש הוא אחד היוזמים להקמת קבוצת העבודה, כשהאירועים מתקיימים בחסות מכון התקנים. דויטש: "זרימה חופשית של סחורות מביאה למגוון אין סופי של מוצרים, העומדים לבחירת הצרכן הישראלי. יחד עם זאת, הדבר מקשה מאוד על יכולות המדינה בתחום אכיפת הבטיחות של המוצרים האלה בשלב השיווק. הפתרון הוא הקמת מנגנון בינלאומי להחלפת מידע על המוצרים המסוכנים המורדים מהמדפים במדינות שונות. זיהינו את המסגרת של OECD כמתאימה ביותר עבור ישראל ואת החשיבות בהקמת מנגנון שכזה".