משרד הכלכלה על המלחמה באוקראינה: לא צפוי מחסור בסחורות חיוניות

מנכ״ל משרד הכלכלה והתעשייה, קיים היום הערכת מצב עם בכירי משרדו על מנת להעריך את השפעת המשבר הרוסי-אוקראיני על הכלכלה הישראלית והשפעתו על היצוא והיבוא לישראל. מהדיווחים עולה כי ייתכן ותהיינה עליות מחירים בשל קשיי אספקה הנובעים מהלחימה


11:57 ,28.02.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

ד״ר רון מלכא, מנכ״ל משרד הכלכלה והתעשייה, קיים היום הערכת מצב עם בכירי משרדו על מנת להעריך את השפעת המשבר הרוסי-אוקראיני על הכלכלה הישראלית, ובעיקר בכל הקשור ליצוא והיבוא לישראל.

 

במסגרת הדיון הוצגו נתוני הסחר הבילטרלי עם אוקראינה שעומדים על כ-950 מיליון דולר מתוכם כ-250 מיליון דולר יצוא ו-700 מיליון דולר יבוא, התקבלו דיווחים לגבי שיחות שהתקיימו עם יצואנים ויבואנים הסוחרים עם אוקראינה, וכן ניתנה סקירה לגבי הסנקציות הבינ״ל השונות שהוטלו על רוסיה והמשמעות שלהן עבור חברות ישראליות.

 

מן הדיווחים השונים עולה כי לא צפוי מחסור באספקת סחורות חיוניות. עם זאת, ייתכן ותהיינה עליות מחירים בשל קשיי אספקה הנובעים מהלחימה באוקראינה.

 

נזכיר כי מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה פתח בסוף השבוע חדר המצב והוא מרכז את כלל הפניות מהחברות הישראליות הפועלות מול אוקראינה, גורמי התעשייה השונים ומשרדי הממשלה הרלוונטיים, בהם היצוא, התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר ומשרדי ממשלה שונים.

 

כתובת המייל לפניות היא: [email protected]

 

בנוסף לחדר המצב, על מנת למנוע מצב בו חברות ישראליות מפירות שלא במודע את הסנקציות הבינ״ל, הוחלט על קיום וובינר לתעשייה, במהלכו מומחים בינ״ל יסקרו את הסנקציות השונות והמשמעות עבור חברות ישראליות. על מועד קיום הוובינר תצא הודעה בימים הקרובים.

 

בתוך כך, הנספחת הכלכלית של משרד הכלכלה והתעשייה בוורשה, שרה-אן מאדי, הצטרפה למאמץ הכולל לסייע לישראלים המגיעים מאוקראינה לגבול עם פולין, ותשתלב בצוות בהובלת משרד החוץ.