נחתם הסכם סחר חופשי בין ישראל ופנמה

ישראל ופנמה מהדקות את היחסים הכלכליים והיצואנים והיבואנים יזכו להקלות משמעותיות שיביאו להקלה ביוקר המחייה. החתימה התקיימה במעמד ראשי המדינות, ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו ונשיא פנמה, מר חואן קרלוס וארלה


13:53 ,17.05.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, ועמיתו שר המסחר והתעשייה, אוגוסטו ארוסמנה מורנו, חתמו הבוקר על הסכם לאזור סחר חופשי בין מדינת ישראל לבין הרפובליקה של פנמה. החתימה התקיימה במעמד ראשי המדינות, ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו ונשיא פנמה, מר חואן קרלוס וארלה. 

 

הסכם אזור סחר חופשי בין המדינות, יביא לביטול מחסומים בפני סחר ויעניק גישה מועדפת לכל צד ביצוא של מוצרים ושירותים לשוק של הצד השני. כן קובע ההסכם כללים ברורים ומועילים על מנת לטפח סביבה נוחה לסחר ולהשקעות בין ני הצדדים, לקידום פיתוח כלכלי ולהגברת שיתוף הפעולה הכלכלי. ההסכם מאפשר ליצואנים הישראלים לקבל הטבה ביצוא לפנמה, בדמות מכס אפסי או מופחת ולחילופין ומאפשר ליבואנים לייבא מוצרים מפנמה, בהטבה ממכס וכך לסייע להורדת יוקר המחיה. 

 

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: ״פנמה היא שותפת סחר חשובה לישראל. ההסכם שנחתם היום משקף, בין היתר, את מדיניות המשרד לסייע בגיוון היצוא ובפתיחת שווקים חדשים לתעשייה הישראלית. ההסכם צפוי לחזק את הייצוא של ישראל לפנמה ואת הסחר בין המדינות בכלל, יסייע להרחבת הפעילות של התעשייה הישראלית ויתרום להורדת יוקר המחייה״. 

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו: ״הפוטנציאל בינינו עצום, ישראל היא מעצמת  חדשנות וחקלאות, יכולת הניהול שלכם גדולה ויחד נוכל לעשות המון יחד. אנחנו חבריכם ומברכים אתכם לשלום כאן בירושלים״.

 

נשיא פנמה, חואן קרלוס וארלה התייחס לחתימת ההסכם ואמר כי הוא מתרשם ממה שראה עד כה בישראל, בעיקר המחויבות של האנשים לבנות את המדינה הזו. ההסכם שייחתם היום יסייע לממש את מלוא הפוטנציאל הכלכלי בין המדינות.