סין אונליין

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה הקים אתר ייעודי ובו ארגז כלים שלם לעזרת היצואנים הישראלים המבקשים לחדור לשוק הסיני


10:15 ,26.11.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד הכלכלה מגביר את המאמצים לעודד ולסייע ליצואנים ישראליים לחזק את פעילותם המסחרית בסין. כחלק מהפעילות המתמשכת של מינהל סחר חוץ, להביא לגיוון יעדי היצוא של התעשייה הישראלית, ולאור העדיפות הגבוהה שהעניק לנושא השר נפתלי בנט, הקים מינהל סחר חוץ אתר אינטרנטי ייעודי, המאפשר לכל יזם, יצואן וגורם עסקי לקבל את מכלול המידע הנחוץ, על מנת לקדם עסקאות בסביבת העסקים הסינית.

 

האתר החדש - "סין - מרכז מידע ליצואן" - הינו ראשון מסוגו, שמטרתו להגיש ליצואן הישראלי את כל המידע שלו הוא זקוק, על מנת לחדור לשוק הסיני ולהשתלב בפעילות עסקית מול השחקנים השונים בשוק.

 

האתר מהווה פלטפורמה, המנגישה את כלי הסיוע אותם מעניק מנהל סחר חוץ ליצואנים הישראלים המייצאים לסין כלים, שנועדו לסייע אל מול האתגרים הרבים (רגולטוריים, כלכליים, תרבותיים ועוד) עמם מתמודדים אותם יצואנים. 

 

האתר משלב תכנים קבועים, כגון מדריך ליצואן המתחיל, מדריכים רגולטורים, מידע על כלי סיוע ליצואן, ביניהם: קרנות ותכניות סיוע, מדריכים ופרסומים, סקירות כלכליות עדכניות, מדריך 5 צעדים עבור היצואן המתחיל, ועוד.

 

בנוסף, כולל האתר סקירות ותכנים המתעדכנים באופן רציף, הנוגעים לפעילויות הנספחים המסחריים של משרד הכלכלה ברחבי סין, לרבות פוסטים של הנספחים המסחריים, המתעדכנים בבלוגים וברשתות החברתיות. כמו כן, האתר יהווה את נקודת הגישה הראשונה עבור חברות המעוניינות לפנות למרכז העסקים ישראל – סין הממוקם בשנגחאי ואשר נמצא כעת בתקופת הרצה.

 

לצד זאת, כולל האתר מידע על אנשי קשר רלוונטיים במטה מינהל סחר חוץ בישראל, לוח אירועים מקצועי, מידע על אירועים עסקיים ומקצועיים בולטים, משלחות נכנסות ויוצאות של חברות סיניות וישראליות וכן מידע אודות צוות המשימה הבינמשרדי לקידום הקשרים הכלכליים בין ישראל וסין שהוקם במאי 2013.

 

בנט: "אחד הדגשים אותם קבעתי להקמת האתר, הוא עיקרון הנגישות של היצואנים והיזמים למידע ולאנשי הקשר שעובדים בשביל היצואנים בשווקי היעד. האתר החדש מאפשר מספר דרכים לעמוד בקשר רציף הן עם מטה מינהל סחר חוץ של משרד הכלכלה בישראל והן עם מערך הנספחים בשווקי היעד".

 

מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה אוהד כהן: "החברות הישראליות מציעות פתרונות טכנולוגיים חדשניים, אך לעיתים מתקשות בגישה לשוק הסיני, שהוא בעל מאפיינים ייחודים. האתר שאנחנו משיקים מהווה פלטפורמה ידידותית להצגת ארגז הכלים שאנו מציעים ליצואנים. אנו מקוים שהיצואנים יסתייעו בו ובכלים השונים".

 

ממינהל סחר חוץ נמסר כי  היקף הסחר הבילטרלי (טובין בלבד) בין ישראל לסין עמד ב-2013 על סך של כ-10.6 מיליארד דולר וב-2014 (עד ספטמבר השנה) על סך של כ-8.5 מיליארד דולר.