שר הכלכלה חתם על צו יבוא אישי הכולל מגוון הקלות

הצו מסדיר את הרגולציה בתחום במסגרת הצו ניתן לייבא עד 5 מוצרים או עד סך 1,000 דולר (ועד 30 יחידות) הגבוה מביניהם. השר אלי כהן: הקלות ביבוא האישי למוצרים מיובאים לשימוש אישי תפחית את הרגולציה


14:48 ,13.05.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, חתם על צו יבוא אישי ומטרתו להקל על היבוא האישי, ליישם את ההקלות שמשרדי הממשלה קידמו בתחום זה ולקבוע נורמות חדשות שיבהירו ויסדירו את הרגולציה בתחום. צו זה תואם את מדיניות משרד הכלכלה לעודד יבוא אישי כאחד הכלים להגברת התחרות והפחתת יוקר המחיה. שר הכלכלה חתם על הצו לאחר התייעצות עם שר האוצר.

 

במסגרת הצו נכללים המוצרים הבאים: תוספי מזון, מוצרי טיפוח וקוסמטיקה, חלפים לרכב ומוצרי תעבורה דוגמת כיסא תינוק לרכב, קסדות מוצרים למערכת בלימה, שואבי אבק, מקררים, מגהצים, מדיחי כלים, תנור וציוד אלחוטי כגון מחשבים, טלוויזיות, טאבלטים, מדפסות ועוד.

 

הצו קובע נורמות כלליות רוחביות בהתאם להחלטת הוועדה המשותפת של משרדי הכלכלה והאוצר לפיהן הגדרת יבוא אישי דרך כמות וסכום.

 

צרכן שמייבא מוצר ביבוא אישי, יידע מה הכמות שיצטרך לעמוד בה. לפי הצו הכמות המותרת ביבוא למוצרי צריכה תהיה עד 5 יחידות או 1000 דולר, כל עוד מדובר ביבוא לצריכה אישית.

 

״הקלות ביבוא האישי למוצרים מיובאים לשימוש אישי תפחית את הרגולציה, תמנע תשלום עלויות נוספות ביבוא אישי, תגדיל את מגוון המוצרים ותסייע בהוזלת יוקר המחייה״

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן

 

מוצרים עבורם יידרש אישור - יקבע זמן מקסימלי למתן אישור, והוא יעמוד על יומיים, למעט בתחום התקשורת והתחבורה, לגביהם יעמוד הזמן על 14 יום בשנתיים הראשונות ולאחר מכן על 5 ימים (למעט מוצרים בעלי סימון תקינה בינלאומי בתחום התחבורה בהם יעמוד הזמן על 4 ימים).

 

מסלול הקלות ייחודי למייבאים מוצרים לצורך שיפוץ בית או בניית בית. אדם שבונה בית יוכל לייבא כמויות גדולות יותר מהכלל האמור, כל עוד הוא מוכיח שהיבוא משמש לבנייה או שיפוץ בית - דרך כל מסמך מקובל המוכיח זאת.

 

ממשרד הכלכלה נמסר כי הצו מקדם הקלות נקודתיות בכל תחומי הצריכה החשובים בהם  חלקי חילוף לרכב, ציוד אלחוטי, תוספי תזונה וציוד לבית ומוצרי טיפוח, ומכשירי חשמל ביתיים.

 

ממשרד הכלכלה נמסר כי ״הנתונים מראים כי תחומים שחשופים למסחר מקוון ויבוא אישי, ירדו המחירים שלהם באופן משמעותי בין השנים 2011-2017, כגון מוצרים אישיים וקוסמטיקה - ירידה קרובה ל- 20%, מערכות צפייה ושמע - ירידה יותר מ-50%, הלבשה והנעלה – ירידה של כ- 10%, ריהוט וציוד לבית – ירידה קרובה ל- 15%.

 

מערכת מידע לטובת הנגשת המידע והבהרתו

 

ממשרד הכלכלה נמסר כי לצורך מימוש מיטבי של צו יבוא אישי  ושל הרפורמה בתחום יבוא אישי – תעלה במקביל לכניסת הצו לתוקף, מערכת מקוונת שמנגישה את תוכן הצו בשפה פשוטה הדומה לשפה הקיימת באתרי הרכישה הבינלאומיים.

 

המערכת, אשר נבנתה בשיתוף עם רשות המיסים וכוללת מחשבון מס מעודכן, מהווה חידוש ופריצת דרך בעולם הנגשת המידע ביבוא והיא תספק מידע אודות חוקיות יבוא ומיסים. המערכת כבר זמינה לצפייה והערות הציבור באתר משרד הכלכלה בתור גרסת הרצה. למעבר למערכת לחצו כאן.

 

תוכן המערכת יעודכן וישקף באופן מלא את תוכן צו יבוא אישי, במועד כניסת צו יבוא אישי לתוקף, 30 יום מיום החתימה על הצו, אז גם תהפוך למחייבת.

 

דוגמאות למוצרים בהם בוצעו הקלות ביבוא – לצורך המחשה:

תוספי תזונה - הכל מותר ביבוא אישי

טיפוח וקוסמטיקה - הכל מותר ביבוא אישי

מוצרי תעבורה - שיפור שירות ובדיקות סימון בלבד לרוב מוצרי הצריכה – כגון כיסאות תינוקות לרכב, קסדות למערכת הבלימה, דיסקיות למערכת הבלימה וחלקי חילוף נוספים לרכב

ציוד אלחוטי - פטור מבדיקה ביבוא אישי במוצרים רבים – ביניהם: סטרימר, מחשבים וציוד למחשב, טלוויזיה חכמה, טאבלטים, מסך אלחוטי, ספרים דיגיטלים, מדפסות.

תקינה: מכשירי חשמל ביתיים, ריהוט ועוד