משלחת מעיריית איסטנבול בביקור מקצועי בישראל

מטרת הביקור לחשוף בפני מקבלי ההחלטות בעירייה את היכולות של ישראל בתחום הגנים והפארקים


00:00 ,04.06.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

מטרת הביקור לחשוף בפני מקבלי ההחלטות בעירייה את היכולות של ישראל בתחום הגנים והפארקים
 
הנספחות המסחרית באיסטנבול ארגנה לאחרונה יחד עם עמותת נציגי הקהילה היהודית "נווה שלום" ביקור מקצועי בישראל לראשי מחלקת הגנים והפארקים של עיריית איסטנבול, כך מסר ארנון ארבל, ממונה מחלקת דרום אירופה ואפריקה במשרד התמ"ת.
 
יצוין כי עיריית איסטנבול היא אחת העיריות הגדולות בעולם והגדולה ביותר בטורקיה ומקציבה תקציבים גדולים בתחום הגינון והפארקים. במחלקה מועסקים ישירות למעלה מ-150 עובדים והיא מנהלת תקציב גדול של מעל 150 מיליון דולר.
 
מטרת הביקור הייתה לחשוף בפני מקבלי ההחלטות בעירייה את היכולות של ישראל בתחום הגנים והפארקים.
 
במסגרת הביקור ביקרו האורחים במתקני חברת נטפים בבאר שבע וקיבלו הסבר מפורט על פעילויות החברה. כמו כן, ביוזמת חברת נטפים, נפגשו עם עמיתיה ממועצת להבים. נשיא המועצה אלי לוי הכין מצגת על הפרויקטים בפועל ופרויקטים עתידיים של המועצה.
 
השלב השני של ביקור המשלחת התורכית בלהבים היתה הביקור במתקני טיהור המים של המועצה. המשלחת התרשמה מאד מההסברים המפורטים על המתקן ובמיוחד מהטכנולוגיה המתקדמת של המתקן שמנוהל  בשליטה מרחוק.
 
חברה שנייה שאירחה את המשלחת התורכית במתקניה היא חברת חישתיל. לאחר מצגת על פעילויות החברה, סיירה המשלחת בחממות ובמשתלות החברה וקיבלה את ההזדמנות לבחון את צמחי הנוי שהחברה מייצרת.